  • Data: 2012-04-23 19:44:45
    Temat: Re: Wniosek o odrzucenie wniosku!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 23 Apr 2012, sofu wrote:

    > a wnioskodawczyni pisze do sądu pismo procesowe aby np. sąd zwrócił się
    > do banku gdzie ma swoje lokaty jeden z uczestników postępowania, aby bank
    > nadesłał
    > wyciagi z kąta tegoż uczestnika, bo jej się wydaje, że zmarły spadkodawca
    > przed powiedzmy kilkunastu laty
    > dawał jakieś pieniądze uczestnikowi i że być może powinien uzyskać zgodę od
    > swojej żony na
    > taki datek (darowizne pomoc itp.). I jeśli by sie okazało że coś jest na
    > rzeczy, to zdaniem wnioskodawczyni uczestnik powinien zwrócić te pieniadze
> [...]

    Powiedzmy, że trochę chaotyczne i trochę pomieszane (np. z tym
    "zwracaniem"), ale nie wydaje Ci się, że żadanie celem ustalenia
    co wchodzi do elemetów spadku sa uzasadnione?
    Tak, darowizny wchodza na różne sposoby do "masy", jak kto woli: schedy
    i zachowków.

    I co teraz?

    > Dałem taki przykład wniosku i logiki wnioskodawczyni łacznie z tym
    > okresleniem - że jej się wydaje (!). A wszystko na poważnie.
    > Wiadomo, że wnioskodawczyni nigdy by nie uzyskała wglądu do spraw związanych
    > z czyimś majątkiem.

    Oczywiscie.
    Ale poruszasz dwie oddzielne sprawy.

    > A tutaj ma nadzieje
    > że głupawy sąd da się nabrać i udostępni jej wiedzę na temat majątku
    > uczestnika.

    No i masz rację.
    Co wcale nie zmienia faktu, że sad może sprawdzić, czy od spadkodawcy
    nie było przelewów.

    > Mnie chodzi o sam fakt formułowania tego typu w sumie pokretnych wniosków,
    > które pod płaszczykiem toczącej się sprawy godzą w czyjś interes.

    Ale w tym przypadku sprawa jest prosta: jesli spadkodawca nic temu
    uczestnikowi nie płacił, to nie ma sprawy.
    Jesli zas płacił, to "godziłoby w interes" jakby nie ujawnic darowiny.
    W interes tej wnioskodawczyni, jakby to nie brzmiało ;)

    pzdr, Gotfryd