  • Data: 2009-01-31 23:19:13
    Temat: Re: Własna energia elektryczna
    Od: "gargamel" <s...@d...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał:
    > Mylisz się. Wielostopniowe systemy turbin parowych mają wydajność
    > przewyższającą wydajność wielkich wolnoobrotowych silników dieslowskich.
    > Do tego dochodzi kwestia stosowania tańszych paliw.

    co ty nie powiesz?:O)
    jak byś odrobinę fizyki w podstawufce liznoł to byś wiedział że generator
    parowy (przy temeraturze parowania 100stopni) ma maksymalną sprawność 20%, w
    elektrowniach temperaturę pary podnosi się do bodaj 500 stopni co da
    masymalnie 40%, ale maksymalnej sprawności nie osiagnie bo musi miec jakieś
    straty:O(
    natomiast silniki cieplne (benzynowy czy dizlowski) maja sprawności na
    poziomie 80% więc twoja gadka że elektrownia parowa jest wydajniejsza od
    silnika to po prostu kpina:O(

    > No i produkcja masowa (elektrownia) zawsze była tańsza, niż produkcja
    > detaliczna (mały generator).

    ale elektrownia domowa to jest produkcja masowa, tylko gabaryty mniejsze:O)

    > Sprawdź cenę benzyny, zużycie paliwa generatora spalinowego przy
    > nominalnej mocy, ile wychodzi kilowatogodzin i porównaj to z
    > analogicznym kosztem prądu z sieci.

    a dlaczego mam sprawdzać cenę benzyny która głównie składa się z akcyzy?:O)
    prędzej to bym sprawdził ceny oleju opałowego który to kosztuje jakieś
    2zł/litr (można znaleźć taniej)
    na allegro widziałem dizlowski generator który dla mocy 6,5kW pali 1,3 litra
    oleju więc arytmetyka prosta i wychodzi cena kilowatogodziny na poziomie
    1kWh=0.4zł czyli tyle ile kosztuje z elektrowni dla nie firm, dla firm jest
    droższa (moze ktoś zapoda ile droższa i będziemy w domu:O)
    acha dla chobbystów można by jeszcze policzyc ile by kosztował litr takiego
    oleju z biopaliwa z własnego pola, czy spirytu pędzonego z własnego
    kartofliska:O)