eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWłamanie na konto bankowe internetowe. › Re: Włamanie na konto bankowe internetowe.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!usenet.blueworldhosting.com!feeder01.bluewo
    rldhosting.com!npeer03.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me
    .highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostr
    ada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostra
    da.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Thu, 05 Sep 2013 03:29:12 +0200
    From: p47 <k...@w...pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:17.0) Gecko/20130801 Thunderbird/17.0.8
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Włamanie na konto bankowe internetowe.
    References: <5225e0ae$0$1456$65785112@news.neostrada.pl>
    <5226de65$0$1269$65785112@news.neostrada.pl>
    <l06msk$uo1$1@node2.news.atman.pl>
    <5226e2d5$0$1216$65785112@news.neostrada.pl>
    <l06pgu$o4v$1@node1.news.atman.pl>
    <5227db6c$0$1227$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <5227db6c$0$1227$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: avast! (VPS 130904-1, 2013-09-04), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 63
    Message-ID: <5227de6b$0$1223$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: biskupia.gts.entel.pl
    X-Trace: 1378344560 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1223 217.153.175.85:35589
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4644
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:727519
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-09-05 03:16, p47 pisze:
    > W dniu 2013-09-04 10:03, Liwiusz pisze:
    >> W dniu 2013-09-04 09:35, Adam Górski pisze:
    >>> W dniu 2013-09-04 09:18, Liwiusz pisze:
    >>>> W dniu 2013-09-04 09:16, Adam Górski pisze:
    >>>>
    >>>>> Podobno wszelka kasa w banku jest ubezpieczona na takie wypadki.
    >>>>> Prawda
    >>>>> to ?
    >>>>
    >>>> Jak widzisz możliwość ubezpieczenia się od zdarzenia nie powodującego
    >>>> szkody?
    >>>
    >>> Ja to widzę tak, że jeżeli kasa w banku jest ubezpieczona i jeżeli
    >>> policja stwierdzi kradzież to środki powinny być zwrócone z takiego
    >>> ubezpieczenia ?
    >>
    >> Ale to Tobie forsę ukradli, a nie bankowi, więc to Ty ewentualnie możesz
    >> się ubezpieczyć, a nie bank.
    >>
    >
    > Wiadomemu chamowi- kryminaliście, skazanemu 2 prawomocnymi wyrokami
    > nawet nie dziwię się, że z ofiary przestępstwa wyśmiewa się, no bo swój
    > swojego wspiera i głosi to co dla jego środowiska typowe _"frajerów
    > trzeba skroić", a więc z jego "mądrościami" nie zamierzam dyskutować.
    >
    > Ale muszę odniość się do twoich wypowiedzi, w tym powyższej, wprawdzie
    > nie chamskiej, ale niestety nieco w podobnym duchu. Nie mogę bowiem
    > zgodzić się z takim twoim zwalaniem winy na poszkodowanego i zwalnianiem
    > z odpowiedzialności banku.
    > Bank bowiem to nie szeregowy p. Kowalski,- laik w sprawach finansowych,
    > przelewów, zabezpieczeń komputerowych i metod oszustów finansowych, ale
    > jest to instytucja ZAWODOWO zajmującą się pieniędzmi, poniekąd też
    > instytucja zaufania publicznego, deklarująca, że pieniądze jego klientów
    > sa tam bezpieczne, bo chronia je PROFESJONALIŚCI, -dlatego też prawo
    > wyposaża banki w szereg uprawnień niedostępnych zwykłamu obywatelowi
    > (np. sposób egzekucji). Ale ta uprzywilejowana pozycja banku ma (a
    > przynajmniej powinna mieć!)swoją drugą stronę,- od banku należy więcej
    > wymagać, choćby zachowania należytej staranności w swoich działaniach!!
    > bo bank także ma chronić pieniądze swoich klientów!
    > Banki muszą zatem być m.in. świadome modus operandi przestępców
    > BANKOWYCH i każdy sąd przyzna (mam nadzieję !), że bank POWINIEN
    > zauważyć, iż zlecanie 50 przelewów z częstotliwością co minutę do
    > jednego odbiorcy nie jest zwykłą, rutynową praktyką, że co najmniej to
    > może wskazywać na próbę oszustwa , a zatem powinien podjąć kroki (z
    > należytej, profesjonalnej ostrożności) które mogłyby tę NIETYPOWĄ
    > sytuację wyjaśnić, zweryfikować.
    > Jesli nic w tym kierunku nie zrobił, to nie zabezpiecza w oczekiwanym (a
    > MZ wymaganym) stopniu interesu klientów i nie zachował się w sposób,
    > jaki klient może od profesjonalnej instytucji zaufania publicznego
    > oczekiwać, a więc powinien ponieść konsekwencje tego swojego zaniedbania.

    Uzupełniając konkretami:
    1. napisać pismo do banku żądające wyrównania strat
    2. zgłosić przestępstwo na policję, -koniecznie!
    3. zgłosić sprawę np. w formie odpisów pkt 1 i 2) do KNF,- wprawdzie
    niby nic bezpośrednio do rzeczy nie mają, ale nie do konca, no i nie
    zaszkodzi,- to dźwignia na bank, ze KNF powiadomiona, ze nie zabezpiecza
    interesów klientów
    4. w razie obstrukcji banku skarga do rzecznika praw klientów banku (czy
    jak to się nazywa oficjanie),
    5. na końcu arbitraż lub sąd powszechny

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1