eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWinna grosik...Re: Winna grosik...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Winna grosik...
    Date: Mon, 25 Aug 2014 08:51:22 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 28
    Message-ID: <ltemda$rvg$1@node1.news.atman.pl>
    References: <a...@n...neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 193.35.41.6
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1408949482 28656 193.35.41.6 (25 Aug 2014 06:51:22 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 25 Aug 2014 06:51:22 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux i686; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.0
    In-Reply-To: <a...@n...neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:740860
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 22.08.2014 14:16, Marek pisze:
    > http://tvn24bis.pl/informacje,187/moge-byc-winna-1-g
    rosik-blajer-tlumaczy-co-mowia-przepisy,461153.html
    >
    > Czy faktycznie rozmiana pieniędzy to problem kupującego? Zawsze
    > spotykałem się z opinią, że to problem sprzedawcy... więc skąd to
    > przekonanie się wzięło?

    Z ogólnie przyjętego zwyczaju - bo niestety żaden przepis tego nie
    bezpośrednio precyzuje.

    Zasadniczo można argumentować że sprzedający, jako podmiot zawodowo
    zajmujący się handlem, powinien być przygotowany do przyjmowania środków
    płatniczych - tzn. je bezbłędnie rozpoznawać, liczyć oraz mieć
    odpowiedni zapas drobnych.

    Dodatkowo skoro jest oferta i konsument ją przyjął, to sprzedający ma
    psi obowiązek się z nie wywiązać i jeśli ma jakiś problem techniczny
    (np. kasa się zacięła) to zasadniczo powinien to być jego problem. Niech
    np. sprzedający zrobi obniżkę tak, żeby mieć wydać. Zawsze to lepiej niż
    stracić klienta czy płacić prowizję od transakcji kartą.

    Ale dosłownego przepisu nie ma. Widać ustawodawca liczył na
    profesjonalizm zawodowo parających się handlem...

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić
    i raduj się życiem!

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1