    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wiarygodność biegłych
    Date: Mon, 10 Jul 2023 14:52:05 +0200

    On Mon, 10 Jul 2023 11:43:47 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Chyba mogłeś trafić. O tym nie pomyślałem. W postanowieniu o powołaniu
    > biegłego są pytania, na które w ostatniej części opinii po prostu się
    > odpowiada. Mogło być pytanie: Czy konstrukcja tego konkretnego tramwaju
    > oraz tych konkretnych drzwi utrudniała dojrzenie dziecka?".

    A czy tu nie było raczej "rekonstrukcja wypadku drogowego" czy jakos
    tak?

    > Sens pytania jest taki, że tramwaj został dopuszczony do ruchu, zatem
    > ktoś uznał, że zasadniczo jest bezpieczny. Oczywiście ktoś po
    > dopuszczeniu do ruchu mógł sobie coś tam samowolnie pozmieniać. Biegły
    > odpowiedział, że nie - bo generalnie nic tam nie zmieniono,

    Hm, mocne slowa, a rózne zajezdnie chyba cos tam zmieniały.
    Ciekawe czy biegły na to w ogóle patrzyl, i czy wie, jak wygląda ten
    oryginalny 105costam, którego kiedys dopuszczono :-)
    Możliwe też, ze to nie ma teraz znaczenia, bo np tramwajów nie dotyczy
    :-)

    Ale nie zmienia to faktu, ze ten typ ma scięte pudło.

    > Od początku mnie trochę dziwiło, czemu biegły pisze, czy tramwaj
    > ogranicza widoczność. Tramwaj, jaki jest, to każdy widzi. Wiadomo, że

    A pisze? Na razie to chyba rzeczniczka pisze.

    > każdy pojazd coś tam zasłania. Nawet samochód osobowy utrudnia widok
    > wstecz i znam przypadki najechania na rowerek, który dziecko oparło o
    > samochód od bagażnika na parkingu. Kierujący przyszedł od przodu, wsiadł
    > i cofnął, bo niczego nigdzie nie widział. Ale takich przypadków jest masa.

    No ale niemozliwosc zobaczenia, ze dziecko jest tam przytrzaśnięte,
    to raczej kluczowa jest ...

    J.