  • Data: 2023-07-08 04:31:09
    Temat: Re: Wiarygodność biegłych
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-07-07, Shrek <...@w...pl> wrote:

    >> https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/warszawa-wypa
    dek-na-jagiellonskiej-na-torach-zginal-czterolatek-a
    kt-oskarzenia-dla-motorniczego-7205384
    747702,prokuratura-motorniczy-wypadek-tramwaj-smierc
    .html

    > Być może, ale stwierdzono również że konstrukcja tramwaju nie utrudnia
    > widoczności, jak wiadomo od lat, że w tych tramwajach po prostu tych

    Ja to rozumiem, że w tym konkretnym przypadku, co tłumaczy się, powinien
    był widzieć.

    > drzwi nie widać. W sumie jedyne co stwierdzono na pewno, to że miał
    > słuchawki - pewnie słuchał muzyki. Reszta to dość subiektywne
    > stwierdzenia - w połączeniu z oczywistą głupotą dotyczącą widoczności,
    > faktem że dzieciak był synem policyjnej pary oraz że tramwaje
    > warszawskie też są w jakiś sposób w sprawę zamieszane a mają swoich
    > prawników i zapewnie nie mają ochoty przyznać, że w zasadzie to te
    > tramwaje nie powinny wozić paxów albo mieć dodatkowe kamery to zakładam,
    > że śledztwo było dalekie od obiektywizmu. Po prostu musi być winny.

    Spekulujemy na podstawie niepełnych danych.

    > Normalnie - nie widać i już.

    MZ całkiem możliwe, że jednak widziałby wiszącego poza obrys dzieciaka.
    Ktoś użył stwierdzenia o widoczności, pewnie wyrwanego z kontekstu, i na
    tej podstawie bronisz tezy o niewinności motorniczego. Mi się nie chce
    wierzyć, żeby coś tak grubego przeszło, tym bardziej, że łatwo to
    sprawdzić.

    > Być może powinien jak już ruszył. Ale z drugiej strony czy miał
    > obowiązek wtedy patrzyć? Jak zamykał cały 4 letni dzieciak spokojnie
    > mógł być w martwym polu a wcześniej też nie widoczny, więc jak kurwa
    > ktoś mógł stwierdzić, że konstrukcja tramwaju nie utrudnia widoczności?

    Powinien był upewnić się przed ruszeniem. 1.5s to za dużo nie jest na
    dwa wagony. Dzieciak może i by się w martwe pole wkomponował, a może by
    wystawał. Zakładam, że jakoś to sprawdzili. Obie sytuacje są możliwe.
    Nb. to się stało przy wysiadaniu i babcia została w środku. Co musiało
    zajść, że przyjęto, że się w żaden sposób nie przyczyniła? Nie jest tak,
    że przed zamknięciem drzwi jest jakiś sygnał? Kolejna wątpliwość:
    tramwaj ciągnął dzieciaka kilkaset metrów. Użyto hamulca bezpieczeństwa,
    który zatrzymał tramwaj w 4s. Ale tu to pewnie wszyscy spanikowali i nie
    pomyśleli, aby nacisnąć hamulec.

    > tu mniej więcej widać co się może zmieścić w martwym polu - motorniczy
    > widzi wzdłuż linii nadwozia, tramwaj jest symetryczny więc to co mieści
    > się w tych skosach między wagonami a nie wystaje na zwenątrz jest w
    > martwym polu. Może się tam czterolatek zmieścić - no chyba może.
    > Przypomnę że jak czterech kulsonów zabiło człowieka, to nie dało się
    > przypisać winy bo może sam zioł i umar. A tu bez problemu prokuratura
    > stwierdza, że konstrukcja nie ogranicza widoczności jak obiektywnie
    > widać, że chuj widać.

    Dlatego mocno wydaje mi się, że były i inne okoliczności, które nie
    zostały klarownie wyartykuowane w prasie.

    --
    Marcin