  • Data: 2023-07-08 14:45:55
    Temat: Re: Wiarygodność biegłych
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No wiem, ale Shrek się zaparł na te drzwi to mówię o drzwiach.

    Pooglądałem fotki różnych tramwajów w sieci i wygląda na to, że
    konstruktorzy nie uznają za krytycznie ważne tego, by motorniczy widział
    drzwi. Nigdy się głębiej nad tym nei zastanawiałem, ale wydaje się, że
    te drzwi w burcie są bezpieczniejsze.

    Inna sprawa, że intryguje mnie, w jaki sposób to dziecko zginęło. Z
    grubsza rzecz biorąc widzę dwie możliwości. Albo uderzyło głową w chwili
    ruszenia i analizowanie tego, jak długo jechał tramwaj nie ma głębszego
    sensu, albo było wleczone i uderzało w przedmioty poza skrajnią (słupki,
    barierki itp.) i w tym wypadku motorniczy powinien to widzieć w lusterku
    - gdyby patrzył.

    Pytanie, czy motorniczy ma obowiązek obserwować lusterka podczas jazdy.
    W samochodzie tak, bo on jedzie po jezdni. Ale w sytuacji, gdy tramwaj
    jedzie po wydzielonym torowisku?

    Bardziej pewnie krytycznym była obserwacja procesu wymiany pasażerów.
    Powinien widzieć babcię z dzieckiem. Chyba o to chodzi biegłemu. Inna
    sprawa, że wydaje mi się, że tramwaj bez domknięcia drzwi nie ruszy. Tak
    było za czasów, jak jeździły zapchane i ludzie się nie mieścili i nie
    sądzę, by zdemontowano to zabezpieczenie.
    --
    (~) Robert Tomasik