  • Data: 2009-06-18 21:35:51
    Temat: Re: Wiara czy niewiara?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:h1e915$q2u$3@atlantis.news.neostrada.pl...

    > jakie okazjonalne subwencje?
    > a nie wiesz o tym że klechy podatków nie płacą?

    Wiem. Ale jakby płacili, to by de facto płacili je wierni, który się na te
    finanse składają. Czyli płaciłoby się podwójnie. Choć osobiście stoję na
    stanowisku, że należałoby zwolnić z opodatkowania wszystkie darowizny na
    rzecz kościołów, natomiast wprowadzić opodatkowanie kościołów. było by
    czytelniej i prościej. Nie byłoby tacy, tylko przelew na kościół, który
    stanowiłby podstawę do odliczenia.

    > a nie wiesz przypadkiem po co był konkordat?

    Konkordat - moim zdaniem - był po prostu konsumpcją zwycięstwa wyborczego
    politycznych kręgów związanych z Kościołem.

    > kto płaci klechom składki ZUSowskie?

    Samorządy przeważnie, bo są zatrudnieni jako nauczyciele. W pozostałej
    części tzw. Fundusz Koscielny, który teoretycznie stanowi odszkodowanie za
    zabrane kościołom dobra. W praktyce trudno powiedzieć, czy państwo do tego
    dokłada, czy na tym zarabia, bo nikt tego nie policzył.

    > i kto wie co jeszcze, bo o wszystkim sza!:O(

    No właśnie. To po co o tym pisać?