    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wiara czy niewiara?
    Date: Thu, 11 Jun 2009 12:21:02 +0200

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:h0qadf$h9n$2@atlantis.news.neostrada.pl...

    > zaprzeczenie negacji nie jest prawdą!:O)

    Oczywiście. Z tym, że z tego akurat nic w temacie przez nas omawianym nie
    wynika.

    > jak by było to nie trzeba by było wiary,

    Widzę, ze nasze stanowiska zaczynają się zbliżać.

    > wiara jest potrzebna żeby zrobić coś z niczego, nawciskać kłamstw, wyprać
    > mózgi, wmówić ludziom że
    > mordowanie ludzi których nawet nie widzieli na oczy jest dobre i służy
    > Bogu (a skoro jego nie ma więc jest to tylko fikcyjny reprezentant
    > pewnej ukrytej grupy ludzi: "czarni magowie")

    Też. Wiara się jeszcze do kilku innych rzeczy przydaje, tym nie mniej nie
    widzę głębszego sensu wyjaśniania Ci tego. Ponoć najbardziej poetycki opis
    wodospadu nie zdoła napoić pragnącego na pustyni.

    > czyli hasła typu:
    > "pieniądze dla nasz, władza dla Boga!,
    > zapłać złotem, albo zapłacisz krwią!"

    A znasz jakieś hasło tego typu, ale w naturze? Jakiś przykład? Źródło?

    > a ty grzecznie wrzucasz do tej tacki co ci ją pod nos podsuwają:O)

    Nie spotkałem się z sytuacją, by zbierający na tacę przystawiał komukolwiek
    pistolet do głowy albo wyrzucał go z kościoła, gdy dana osoba nic na tacę
    nie wrzuca. Ja przykładowo preferuję jałmużnę wysyłaną na konto w jakimś
    konkretnym celu, bo uważam, że jest większa szansa, ze zostanie właściwie
    spożytkowana.

    > to zapalasz światło i widzisz co jest w pokoju:O)
    > a jak nie możesz zapalić to nic nie widzisz i niczego się nie domyślasz,
    > bo inaczej zaczynasz widzieć duchy:O)

    Ale zawsze możesz zacząć wierzyć, że w szklance jest woda :-)Stajesz się
    wiernym istnienia wody w szklance :-)