  • Data: 2009-06-08 18:06:27
    Temat: Re: Wiara czy niewiara?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:h0j2am$cvt$1@news.interia.pl...

    > Bo to nie są niewierzący. To są wojujący ateiści. Antykościelne
    > ugrupowanie religijne. Oni wierzą w chrzest, tylko są mu przeciwni.
    > Uważają, że każdy powinien zostać ofiarą szatana.

    Co nie zmienia faktu, ze argumenty są w mojej ocenie niepoważne w tym
    wypadku akurat. Prędzej bym poparł twierdzenie, że przystąpienie do wiary i
    kościoła powinno się odbywać za wiedzą i wolą wiernego, a nie jego
    rodziców, jak to się odbywa obecnie. Zwłaszcza mnie to wkurza, jak na
    podstawie ilości chrztów podaje się liczbę wiernych takiego, czy innego
    wyznania, jak to - zdaje się - miejsce obecnie. Nie ma to w sumie większego
    znaczenia w praktyce, tym nie mniej poco odstawiać fikcję.

    Jak w jakąś niedzielę odbywa się liczenie wiernych, to ksiądz przez kilka
    tygodni wcześniej o tym mówi, a aktywiści kościelni idą na kilka mszy
    świętych z rzędu.