    From: Herbi <z...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wezwanie do zaplaty
    Date: Wed, 21 Jun 2006 11:35:50 +0200

    Dnia 21 cze o godzinie 09:36, na pl.soc.prawo, poszukuje napisał(a):

    > Odszedłem ze spółki we wrześniu 09 2009r.

    Więc jeszcze raz:
    - jeżeli wasza spółka była dwu-osobowa - to zgodnie z zwartą Umową Spółki
    Cywilnej i jej zapisami każdy ze wspólników może "zrezygnować" ze spółki,
    ale z okresem wypowiedzenia który jest przez Was ustalony w Umowie.

    > Mocno skłóceni.

    Ćwierkały jaskółki że nie dobre spółki ;)

    > Dopiero w styczniu 2004 otrzymałem od niego to oświadczenie, że spłaci
    > zaległości wobez ZUS.

    Ale my tu polemizujemy że WY NADAL PROWADZICIE TĄ SPÓŁKĘ !!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ona faktycznie i formalnie nie została wykreślona !!!!!!
    A najgorsze jest to, że psółka przestałaby istniec z "automatu" przy
    dwuosobowej, jeżeli jeden ze wspólników ośiadczy swoją wolę zrezygnowania
    ze spółki.
    Ale Ty po prostu, "obraziłeś" się i nie uczestniczyłeś w życiu spółki.
    Nie wiem czy wiesz ale wspólnik teraz może dochodzić od Ciebie roszczeń za
    "bumelki" i doprowadzenie SPÓLKI do upadłości. Potem wystąpi o ...
    zadośćuczynienie,odszkodowanie ....

    > Po mich zeznaniach w ZUS uznał zakończenia działalności spółki z dniem mojego
    > odejścia i do tego tylko czasu dochodzi zaległych składek.

    To jakiś wspaniały ZUS :P
    Wybacz sarkazm ;)
    Nie opera się na dokumentach tlyko na "słowie"?
    Gdzie ZWPA, ZWUA??
    Masz decyzje ZUS na piśmie że im chodzi tlyko o okres o którym wpsominasz i
    NIC PONADTO??
    Ja obstawiam że UZS po prostu ściga zaległość "odległą" - po resztę upomni
    się za niedługo.

    > Bardzo przeprasam ale Panowie troszkę odbiegacie od odpowiedi na moje
    > pierwotne pytanie czyli to jak zformuować wezwanie do zapłaty i co w nim
    > ująć a czego nie

    Oj chłopie .... tak z ciekawości- kto wam prowadził księgi, księgowość,
    rozliczenia, kadry etc?
    TO o co pytasz - wezwanie do zapłaty - jest w OBECNEJ sytuacji po prostu
    miotaniem się. Sugeruję najpierw WYPROSTOWANIE WSZELKICH SPRAW ZWIĄZANYCH Z
    LIKWIDACJĄ SPÓŁKI.
    Czas na rozliczenia - jeszcze będziecie mieć wieeele więcej ;)

    > Jako, że nie prowadzę juz działalności gospodarczej sprawę chcę skierować do
    > sądu cwilnego.

    Jesteś pewien że nie prowadzisz DG?
    Jak dokonałeś i gdzie wykreśleń z tytułu prowadzenia DG??
    Z tego co napisałeś w postach - wynika że ..... nadal prowadzicie spółkę
    cywilną ;)

    --
    Herbi
    21-06-2006 11:35:48