    From: Luk <x...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wewnętrzny regulamin firmy - czy jest wiążący ?
    Date: Tue, 18 Mar 2008 12:52:29 -0700 (PDT)

    On Mar 18, 8:06 am, l...@v...pl wrote:
    > Ważne jest czy u pracodawcy działa organizacja związkowa.
    >
    > TAK - działa organizacja związkowa
    >
    > art. 27 ust. 3 ustawy o związkach zawodowych
    > Regulaminy nagród i premiowania są ustalane i zmieniane w uzgodnieniu z
    > zakładową organizacją związkową; dotyczy to również zasad podziału środków na
    > wynagrodzenia dla pracowników zatrudnionych w państwowej jednostce sfery
    budżetowej.

    > art 77(2) par. 4 kodeksu pracy - regulamin
    > Regulamin wynagradzania ustala pracodawca. Jeżeli u danego pracodawcy
> [...]

    Dziękuję za odpowiedź.
    Muszę przyznać, że przeglądałem kodeks pracy szukając informacji na
    ten temat, niestety ponieważ nie zaglądam do niego zbyt często (lub
    raczej do było moje pierwsze podejście do niego) mam problemy z
    interpretacją/zrozumieniem jego zapisów.
    Wdziałem jakieś artykuły o obiecujących treściach, lecz nie bardzo
    byłem w stanie stwierdzić czy to aby na pewno dotyczy sytuacji w
    której to ja staram się wyegzekwować należności od firmy, czy
    przypadkiem nie na odwrót.
    W związku z tym postanowiłem, że zapytam.

    Jak rozumiem z twojego odpowiedzi, to w przypadku gdyby w firmie była
    organizacja związkowa, należności wynikające z regulaminów
    wewnętrznych można spokojnie egzekwować nawet na drodze sądowej.
    Nie rozumiem natomiast co dokładnie miałeś namyśli jeśli chodzi o
    sytuację, w gdy takiej organizacji nie ma ?
    Czy w takiej sytuacji wszelkie wewnętrzne regulaminy są nic niewartym
    świstkiem papieru ? czy zależy to od przedstawiciela ?

    Zastanawiam się też, czy miałeś na myśli tylko proces ustalania
    regulaminu ? Czy sytuacje w której regulamin został już ustalony z
    przedstawicielem, a później złamany ?