  • Data: 2008-03-18 20:12:33
    Temat: Re: Wewnętrzny regulamin firmy - czy jest wiążący ?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości
    news:3fa33708-0cf2-4491-803b-2f5df4d2ae9b@i29g2000pr
    f.googlegroups.com Luk
    <x...@p...onet.pl> pisze:

    > Muszę przyznać, że przeglądałem kodeks pracy szukając informacji na
    > ten temat, niestety ponieważ nie zaglądam do niego zbyt często (lub
    > raczej do było moje pierwsze podejście do niego) mam problemy z
    > interpretacją/zrozumieniem jego zapisów.
    Tak podejrzewałem, stąd moje pytanie. Od lektury tego aktu trzeba po prostu
    zacząć. Potem jest dużo gorzej. Ale jeśli się to przetrwa, to zaczyna być
    lepiej. ;))
    Przedpiśca znakomicie odpowiedział.

    > Wdziałem jakieś artykuły o obiecujących treściach, lecz nie bardzo
    > byłem w stanie stwierdzić czy to aby na pewno dotyczy sytuacji w
    > której to ja staram się wyegzekwować należności od firmy, czy
    > przypadkiem nie na odwrót.
    > W związku z tym postanowiłem, że zapytam.
    > Jak rozumiem z twojego odpowiedzi, to w przypadku gdyby w firmie była
    > organizacja związkowa, należności wynikające z regulaminów
    > wewnętrznych można spokojnie egzekwować nawet na drodze sądowej.
    Zawsze można zwrócić sie do sądu. Ale jeśli organizacja związkowa istnieje,
    to będąc jej członkiem ma się zazwyczaj (w przypadku organizacji dużych i
    prężnych) darmowy dostęp do związkowego radcy prawnego.

    > Nie rozumiem natomiast co dokładnie miałeś namyśli jeśli chodzi o
    > sytuację, w gdy takiej organizacji nie ma ?
    > Czy w takiej sytuacji wszelkie wewnętrzne regulaminy są nic niewartym
    > świstkiem papieru ? czy zależy to od przedstawiciela ?
    Nie, tu chodzi jedynie o tryb wprowadzania ustaleń regulaminowych.
    Istotna jest hierarchia aktów - regulamin (akt prawa wewnętrznego) jest
    aktem niższego rzędu niż rozporządzenia i ustawy, toteż na ich gruncie można
    je zaskarżyć.

    --
    Jotte