    From: Michał Kiędyś <d...@T...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Weksle Samoobrony
    Date: Sun, 24 Sep 2006 18:00:03 +0200

    Bungo napisał(a):

    > wlasnie dlatego takie manipulacje wobec poslow sa nielegalne:-)
    O legalności rozstrzygnie sąd. ;) Myślę że spekulowanie w sytuacji kiedy
    nie mamy tych dokumentów do wglądu jest nieuzasadnione.

    > sadze ze wiekszosc podpisala z glupoty, wpatrzona w swego wodza...
    > czesc mogla zasadnie przypuszczac, ze te weksle nie maja zadnego
    > znaczenia prawnego.
    Sądzę jednak że mieli świadomość iż mogą być w przyszłości uruchomione.
    Nie zakładali jednak jak sądzę, że wypowiedzią Wodzowi posłuszeństwo.

> [...]
    > zobowiazanie. weksel musi byc PRAWIDLOWO wystawiony, co wiecej,
    > podpisujacy musi miec pelna swiadomosc co podpisuje (klania sie wada
    > oswiadczenia woli).
    >
    > Wreszcie, zwroc uwage na niedawny wyrok Sadu Najwyzszego (sygn. V CK
    > 31/05) - jego teza jest nastepujaca: "Ani surowosc prawa wekslowego,
    > ani specyficzne cechy indosu nie moga prowadzic do wylaczenia z oceny w
    > sprawach wekslowych klauzuli zasad wspolzycia." Ten wyrok oddalil
    > wlasnie roszczenia posiadacza weksla pomimo formalnej zasadnosci tego
    > roszczenia, wynikajacej z art. 15 prawa wekslowego.

    Zgadzam się z tym, bynajmniej w moim przekonaniu trudno będzie wykazać

    > a w jaki sposob niby ograniczaja swobode wykonywania mandatu
    > parlamentarnego??????????
    > istota mandatu nie jest zaciaganie kredytow bankowych.

    > A ja nie. Nie mozna popierac cwaniactwa!! lepper ze swoimi sztuczkami
    > powinien byc ukarany przez sad za oszustwo.
    Czy posłowie zostali oszukani? Kroki podjęte przez Leppera są naturalną
    konsekwencją umów zawartych z posłami i posłowie mogli przewidywać, że
    jeżeli konsekwencją może być wypełnienie weksli przez Wodza.

    > Jesli te sztuczki mialyby okazac sie - jak posrednio sugerujesz -
    > legalne, oznaczaloby to koniec parlamentaryzmu. Mozna byloby legalnie
    > skupowac poslow na peczki i zobowiazywac ich do uchwalenia dowolnego
    > prawa, pod grozba egzekucji z weksla. Tego bys chcial???

    Czy posłowie są zmuszani do kandydowania? Albo czy konstytucja nie
    gwarantuje wolności wstępowania do partii i tworzenia partii
    politycznych? Posłowie widząc niekorzystne dla nich praktyki, jako
    ludzie mądrzy i odpowiedzialni za los kraju - a nie zainteresowani tylko
    własnym sukcesem w wyborach i pobieraniem diet sejmowych powinni na znak
    protestu założyć nową partię i z jej szyldów - wolni - startować do sejmu.
    Posiłkując się obrazową analogią, czy konsument jest zobowiązany do
    noszenia ubrań tylko jednego producenta? Równie dobrze, może sobie uszyć
    własne.
    Godny zauważenia jest jeszcze fakt, że takiej kwocie wekslowej
    towarzyszyło uzasadnienie, że właśnie o taką sumę wzbogacą się posłowie
    Samoobrony wchodząc do sejmu w czasie trwania pełnej kadencji sejmu.
    Posłowie rezygnując z członkowska w klubie Samoobrony godzą się tym
    samym na pozbawienie ich wynagrodzenia które mogą pobierać dzięki temu,
    że zostali z ramienia Samoobrony wybrani.