  • Data: 2004-08-09 10:15:34
    Temat: Re: Weksel
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 9 Aug 2004, Wachcio wrote:

    >+ Arek <a...@e...net> napisał(a):
    >+
    >+ > A już szczególnie jak komuś - np. sprytnej firmie windykacyjnej - opchną
    >+ > ten weksel.
    >+
    >+ Czyli nie ma sensownego zabezpieczenia przed firmą która chciałaby mnie
    >+ oszukać? Weksel in-blanco to już prawie wyrok na niewyobrażalne nawet kwoty?

    Przed "opchnięciem" chroni właśnie klauzula "nie na zlecenie" !
    Dochodzić weksla przed sądem może wtedy tylko uprawniony - a nie
    posiadacz. IMHO "uprawnionym" może stać się inny podmiot/osoba
    (na przykład przy spadku albo przejęciu firmy) - ale nie "firma
    windykacyjna z ulicy" !

    pozdrowienia, Gotfryd