  • Data: 2004-08-10 21:41:05
    Temat: Re: Weksel
    Od: Robal <b...@w...plinvalid> szukaj wiadomości tego autora

    w <news:Pine.WNT.4.60.0408091212360.-39047@Athlon.port
    ezjan.zabrze.pl
    > Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Przed "opchnięciem" chroni właśnie klauzula "nie na zlecenie" !
    > Dochodzić weksla przed sądem może wtedy tylko uprawniony - a nie
    > posiadacz. IMHO "uprawnionym" może stać się inny podmiot/osoba
    > (na przykład przy spadku albo przejęciu firmy) - ale nie "firma
    > windykacyjna z ulicy" !

    Klauzula "nie na zlecenie" nie chroni przed opchneciem w ogole, ale
    tylko (czy tez raczej az) przed opchnieciem "przez indos". W dalszym
    ciagu mozna taki weksel opchnac "poprzez cesje" (przelew praw). Moze
    wiec dochodzic zaplaty z weksla "firma windykacyjna z ulicy" ale bedzie
    ograniczona ograniczeniami pierwszego wlasciciela weksla.

    --
    Robal bob67(at)wp.pl