    From: Blyskacz <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Warsztat samochodowy i klient - jak postapic ?
    Date: Fri, 11 May 2007 10:08:29 +0200

    Marcin Debowski napisał(a):
    > Patrzysz na to z p. widzenia swojego środowiska zawodowego. Co innego
    nie jestem mechanikiem, ani nie zarabiam tym na zycie... i nie jest to
    moje srodowisko zawodowe...

    > zlecić usługę polegającą na zdiagnozowaniu usterki, co innego ustalić co
    > jest konieczne do naprawy. Jeśli samo ustalenie jest tak pracochłonne lub
    > wymaga dużej wiedzy, kosztów etc. to klient powinien być o tym
    > poinformowany.
    fakt... od prawnej strony masz racje...

    > jeszcze chyba nie w Polsce a tam gdzie jest, nie spotkałem się z
    > sytuacją gdzie nie zostałbym o dodatkowych kosztach poinformowany i nie
    > musaiłbym czegoś podpisać.
    no wlasnie... troche zalamujace jest, ze warsztat ktory nie chce
    pracowac za darmo powinien kazdego klienta traktowac jak debila lub
    potencjalnego naciagacza...

    > w dość dziwnie brzmiącym pytaniu: czy klient oceniająć rozsądnie, mógł
    > spodziewać się w danym przypadku opłaty za ustalenie powodu usterki, czy
    > nie. Jako profesjonalista powinien się spodziewać. Jako przeciętny żuczek,
    > już niekoniecznie.
    o wlasnie... mozliwe, ze ze wzgledu na moje zainteresowania mam troche
    inne spojrzenie...
    ok... z grubsza wyjasniles mi ta kwestie...

    dzieki i pozdrawiam
    Blyskacz

    --
    ...samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
    Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)