  • Data: 2007-05-11 10:05:32
    Temat: Re: Warsztat samochodowy i klient - jak postapic ?
    Od: Blyskacz <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Cyb napisał(a):
    > mi by sie przydaly, bo takie widelki oznaczaja, ze trezba sie dopytac,
    > no i byc przygotowanym na rachunek 1kpln.
    no niby racja...

    > ale jesli warsztat nie mowi klientowi, ze toto kosztuje tyle, to
    > klient nie musi znac zwyczajow/skomplikowania technicznego/kosztow
    > sprzetu,
    no nie musi..., problem polega na tym, ze mechanik zwykle ma malo czasu
    i wychodzi po prostu z zalozenia, ze jak klient nie pyta o cennik to
    jest zorientowany w temacie...
    Zreszta, kto normalny idzie do nieznanej restauracji, zamawia danie nie
    patrzac w cennik i nie pytajac o cene a potem jest obrazony na kelnera
    za rachunek ?

    >dlatego zawsze sie informuje klienta przed (nawet ustna
    > informacja najczesciej wystarcza)
    > kwestia jest, jaki odsetek klientow tro naciagacze, bo jesli wychodzi
    > za duzy, to daje sie do podpisywania papiery.
    W rodzinnym warsztacie, w ktorym nie pracuje zarobkowo a jedynie czasem
    hobbystycznie zajmuje sie diagnostyka, odsetek ludzi "trudnych" jest
    bardzo znikomy - zwykle Ci, co nie maja wyobrazenia o kosztach, po
    prostu pytaja, przed zostawieniem auta... Ci co nie pytaja o koszty w
    99% maja wyobrazenie o cenach i sposobie rozliczania... pozostaje jeden
    procent, ktory czasem potrafi niestety dosc skutecznie podniesc cisnienie :(
    Stad i niechec do papierow... a i wiekszosc klientow dosc dziwnie pewnie
    by sie popatrzyla, jakby dostali do podpisania papier...
    ..choc pewnie jak wzrosnie odsetek technicznych laikow z prawniczym
    podejsciem to nie bedzie wyjscia, trzeba bedzie uruchomic biurokracje ;-)

    pozdrawiam Blyskacz

    --
    ...samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
    Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)