  • Data: 2008-08-17 09:34:33
    Temat: Re: Wada skladu ksiazki i problem z wymiana
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał

    > Ogólnie czego potrzebujesz to jakiegoś dowodu zakupu i wcale nie
    > musi
    > to być paragon - mogą być np. świadkowie.

    Świedek nie jest dowodem. Dowodem mogą być *zeznania* świadka
    złożone w trakcie przesłuchania w odpowiednim trybie przed
    odpowiednim organem. Sprzedawca przesłuchiwać nie może więc
    dowodu nie ma.

    > Kiedyś przy jakiejś dyskusji, tu lub na pl.soc.konsumenci
    > bodajże kam przekonywał, że wystarczy aby taki
    > dowód istniał a sprzedawca jest bez wiekszych szans.

    Dopiero w sądzie.

    > Przykładowo, jesli
    > płaciłeś tą kartą to sklep jest z dużym prawdopodobieństwem w stanie
    > powiązać tę płatność z towarem.

    To zależy od organizacji sklepu.

    > To czego ja nie rozumiem i nie
    > rozumiałem, to dlaczego sprzedawca ma ponosić koszty czyjegoś
    > olewactwa
    > czyli wyrzucenia paragonu i coś tam odszukiwać, ale to tak na
    > marginesie.

    Czemu na marginesie, to ważne. Zresztą to klient ma udowodnić
    co, gdzie i kiedy kupował.