    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: WPROST opublikował
    Date: Tue, 2 Nov 2010 20:25:40 +0100

    Użytkownik "Mruk" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:iaplv3$h24$1@node1.news.atman.pl...
    > Zastanawia mnie kto podkręca prokuraturę aby ścigać dziennikarzy WPROST
    > za publikacje tajnego materiału.
    >
    > czy nie powinno się ścigać kogoś kto im to udostępnił ? Bo to u siebie
    > powinni szukać przecieku a nie ścigać dziennikarzy. Nie ?

    Wniosek słuszny i pewnie u siebie też szukają, tylko nieco ciszej. Poza tym
    ustalenie dziennikarzy jest prostsze, bo wiadomo kto to opublikował. Co
    więcej ustalenie osoby, która udostępniłą to dziennikarzom bez postawienia
    ich samych przed sądem będzie trudne. Będą się zasłaniać tajemnicą
    dziennikarską. A tak, to być może broniąc się powiedzą, kto im to dał. Sam
    bym się chętnie dowiedział. No i pytanie, czy osoba, która im to
    udostępniła wiedziała, że to dziennikarze i że opublikują - tylko wówczas
    można jej przypisać pomocnictwo czy sprawstwo (bo nie chce mi się teraz
    zastanawiać).