  • Data: 2021-09-22 17:56:59
    Temat: Re: "W nocy wywieźli ich na Białoruś"
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:614b4c7f$0$516$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 22.09.2021 o 07:47, J.F pisze:

    >Tak. Z alkoholem.

    To w jakim sensie "powierzchniowe" ?

    Co prawda jak zobaczylem wina w Makro ... niezla powierzchnia :-)

    >Już kilka razy tu to opisywałem. Z relacji Słowaków wynika, że tam
    >powiedzmy w październiku wymieniano Korony na Euro wg. kursu z maja
    >(przykładowo, bo nie pamiętam już dokładnie.

    Wydaje mi sie, ze warunkiem do wprowadzenia euro jest stabilny kurs
    waluty.
    Staly byl przez caly rok ?

    >Najpierw wszyscy się
    >cieszyli, bo realnie mieli dużą podwyżkę płac.

    Wydaje mi sie, ze to nie powinno miec miejsca ... no chyba, ze
    stabilizowali kurs przez rok wczesniejszy, a na koniec juz nie
    musieli, a tu akurat kryzys.

    >Chwilę później okazało się, ze i ceny skoczyły.

    A to jest "efekt euro", czy moze "efekt drozszej waluty".
    Zaokraglamy w gore, czesto mocno w gore.
    Niemcy na to bardzo narzekali, a rzekomo ceny w sklepach wrocily w
    ciagu roku do tych sprzed wymiany.

    Niemcy mieli dosc zgrabny przelicznik, prawie 1:2, Slowacy raczej
    niezgrabny.

    >Pewny jesteś, ze o Słowacji piszesz, a nie Czechach? Słowacy
    >produkują
    >jakieś samochody?

    Tak. Peugeoty, Citroeny, KIA ... dlugo by wymieniac.

    https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/slo
    wacja-swiatowa-jedynka/0msh17s
    "Kraj naszych południowych sąsiadów wciąż jest światowym liderem w
    produkcji samochodów w przeliczeniu na jednego mieszkańca.
    W 2013 roku powstało tu ponad 980 tys. aut marki Volkswagen, Audi,
    Seat, Skoda, Kia, Peugeot i Citroen. "

    Nawet Jeepy robia?
    https://www.bankier.pl/moto/fabryka-fca-w-tychach-pr
    zenosi-pracownikow-na-slowacje-10306/

    A teraz sobie wyobraz, ze przychodzi pandemia, i koncerny samochodowe
    robia dwa miesiace przestoju.

    J.