  • Data: 2021-09-22 17:53:23
    Temat: Re: "W nocy wywieźli ich na Białoruś"
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.09.2021 o 07:55, J.F pisze:
    > No ale w czym problem?
    > My wpuszczamy Ukraincow masowo, Bialorusinow, Koreanczykow, Chinczykow
    > - to Niemcy nie moga wystawic wizy Marokanczykom, Libijczykom,
    > Syryjczykom?

    Nie znam szczegółów i tu już mogę się jedynie domyślać. Po prostu
    przejrzałem polskie prawo, ale sadzę, ze w Niemczech będzie podobnie.

    Trzeba zacząć od tego, że choć wizy Schengen są jednolite, to nie możesz
    sobie wniosku składać w dowolnym kraju. Jeśli przykładowo Afgańczyk chce
    do Niemiec, to wniosek o wizę musi złożyć w niemieckim konsulacie -
    powiedzmy na Białorusi. Po uzyskaniu Wizy musi stawić się na polskie
    przejście, odprawić się i tu ewentualnie złożyć wniosek o uznanie za
    uchodźcę w Polsce, albo też jechać do Niemiec i tam złożyć wniosek.

    Do wniosku trzeba dołączyć:
    Dokument potwierdzający cel podróży
    Dokument potwierdzający posiadanie odpowiednich środków finansowych na
    pokrycie kosztów utrzymania przez cały okres planowanego pobytu oraz na
    pokrycie kosztów powrotu do państwa pochodzenia lub zamieszkania, lub na
    pokrycie kosztów tranzytu do państwa trzeciego, które na pewno udzieli
    pozwolenia na wjazd albo dokumenty potwierdzające, że środki te może
    legalnie zdobyć
    Dokument dotyczący zakwaterowania lub posiadania środków finansowych na
    pokrycie kosztów zakwaterowania
    Dokument pozwalający ocenić, że osoba wnioskująca o wizę opuści
    terytorium strefy Schengen przed upływem terminu ważności wizy.

    No i teraz gdy nawet tę wizę uzyskał, to jeśli na granicy złoży wniosek
    o uznanie za uchodźcę, to można nie wpuścić, bowiem wygląda na to, że
    deklarowany cel przyjazdu jest niezgodny z faktycznym. Zatem w praktyce
    powinien wjechać do Polski i tu złożyć wniosek o uznanie za uchodźcę.

    Teraz już trzeba przeprowadzić postępowanie, ale jeśli uchodźca warunków
    nie spełnia, to wraz z odmową zostanie zobowiązany do opuszczenie terenu
    Schengen.

    --
    Robert Tomasik