  • Data: 2021-09-22 21:43:22
    Temat: Re: "W nocy wywieźli ich na Białoruś"
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.09.2021 o 17:56, J.F. pisze:

    > To w jakim sensie "powierzchniowe" ?

    Duże :-)

    > Wydaje mi sie, ze warunkiem do wprowadzenia euro jest stabilny kurs
    > waluty. Staly byl przez caly rok ?

    Nie mam zielonego pojęcia. Tematu nie śledziłem. Ja tam jeżdżę na kawę,
    albo pospacerować po górach, ewentualnie by startować w zawodach. Zawody
    rob ią w niedziele, a sklepy wówczas zamknięte. Są rzczy, które przywożę
    stamtąć, bo u nas nie ma, ale nie są to na tyle drogie rzeczy, bym
    zwracał uwagę na cenę.

    > Wydaje mi sie, ze to nie powinno miec miejsca ... no chyba, ze
    > stabilizowali kurs przez rok wczesniejszy, a na koniec juz nie
    > musieli, a tu akurat kryzys.

    NBie nwiem. NIe śledziłem. Koledzy ze Słowacji później opowiadali, jak
    ich pytałem, czemu nagle po piwo do nas jezdżą, albo proszą, bym im
    kilka zgrzewek przywiózł.

    > A to jest "efekt euro", czy moze "efekt drozszej waluty". Zaokraglamy
    > w gore, czesto mocno w gore. Niemcy na to bardzo narzekali, a rzekomo
    > ceny w sklepach wrocily w ciagu roku do tych sprzed wymiany.
    > Niemcy mieli dosc zgrabny przelicznik, prawie 1:2, Slowacy raczej
    > niezgrabny.

    Nie mam zielonego pojęcia.

    > Tak. Peugeoty, Citroeny, KIA ... dlugo by wymieniac.

    Oooo! To nie wiedziałem. Wiesz, ja tu przy granicy bywam :-)

    > https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/slo
    wacja-swiatowa-jedynka/0msh17s
    > "Kraj naszych południowych sąsiadów wciąż jest światowym liderem w
    > produkcji samochodów w przeliczeniu na jednego mieszkańca. W 2013
    > roku powstało tu ponad 980 tys. aut marki Volkswagen, Audi, Seat,
    > Skoda, Kia, Peugeot i Citroen. "
    >
    > Nawet Jeepy robia?
    > https://www.bankier.pl/moto/fabryka-fca-w-tychach-pr
    zenosi-pracownikow-na-slowacje-10306/
    > A teraz sobie wyobraz, ze przychodzi pandemia, i koncerny
    > samochodowe robia dwa miesiace przestoju.

    Zaskoczyłeś mnie. To drugi koniec Słwoacji dla mnie. Tam sporadycznie
    bywam :-)

    --
    Robert Tomasik