  • Data: 2021-09-20 13:44:43
    Temat: Re: "W nocy wywieźli ich na Białoruś"
    Od: Olin <k...@a...w.stopce> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 20 Sep 2021 13:30:17 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Tylko wszyscy się uparli mieszkać tu koło polskiej granicy.

    Bardzo ciekawe. Jesteś, można rzec, niewyczerpanym źródłem zadziwiających
    wiadomości o świecie.

    Romskie slumsy widziałem w Krásnohorskim Podhradiu koło Rożniawy, która
    złośliwie leży niedaleko granicy węgierskiej.

    Tutaj akurat mamy ciekawy skład etniczny:
    Słowacy - 23,36%
    Czesi - 0,34%
    Romowie - 28,06%
    Węgrzy - 47,18%

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Kr%C3%A1snohorsk%C3%A9
    _Podhradie

    Inny przykład to Letanovce, gdzie "w 2001 roku pod względem narodowości i
    przynależności etnicznej 76,56% mieszkańców stanowili Słowacy, a 20,54%
    Romowie."

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Letanovce

    Ze Słowackiego Raju bliżej do Polski, ale jakoś nie powiedziałbym, że to
    granica.

    > Pewnie, jak
    > sie weźmie duże miasta, to może i 2% wyjdzie, choć część romów może się
    > ukrywac pod innymi narodowościami - przykładowo węgierską.

    Masz jakieś argumenty na poparcie tej śmiałej tezy, czy tylko głośno
    rozmyślasz?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/