  • Data: 2021-09-20 16:36:11
    Temat: Re: "W nocy wywieźli ich na Białoruś"
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 20.09.2021 o 13:53, Kviat pisze:
    > Kolejne kłamstwo ciepłego człowieka?

    Na temat samego incydentu niec nie napiszę, bo nie mam zielonego
    pojęcia, co się tam wydarzyło. Zwrócę tu tylko uwagę, że retoryka tego
    materiału prowadzi do wniosku, ze Białoruś powinna a wszystkich
    "uchodźców" z Polski przyjąć, bowiem wygląda na to, ze po polskiej
    stroni grozi im śmierć. To podstawa nawet do ucieczki przez "zielną
    granicę". Ba, służby białoruskie na mocy art. 33 Konwencji nie mają
    prawa uciekających z Polski zawracać.

    Ad rem, to wydaje mi się, ze sprawę powinn a wyjaśnić międzynarodowa
    komisja pod auspicjami ONZ, albowiem wszelkie wyjaśnienia polskiej, czy
    białoruskiej strony będą niewiarygodne.

    --
    Robert Tomasik