  • Data: 2021-09-20 01:54:52
    Temat: Re: "W nocy wywieźli ich na Białoruś"
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2021-09-19, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Różnica jest taka, że to ty ubogacasz:P

    Jo, ptasim mleczkiem i żubrówką, choć tą ostatnią to raczej tzw.
    zachodnie nacje. Ze dwa razy ubogacałem bigosem i gołąbkami, ale polska
    kuchnia nie jest tu zbyt silnym narzędziem. Żona odradziła abym ubogacał
    śpiewem i skocznym tańcem.

    > Myślę, że trafiłeś w sedno - po prostu nasza kultura jest tak różna i
    > nastawiona na jednostkę a nie społeczeństwo, że nie bardzo wyobrażam
    > sobie pogodzenie tych sprzeczności tak, zeby to europejska kultura
    > przetrwała. Jak to ty się przeprowadzasz gdzie indziej to jest to siłą
    > rzeczy do zaakceptowania, bo przecież oczywiste jest nie zamierzasz
    > zmienić tamtych w europejczyków. Ale w drugą stronę to jest już mało
    > zabawne.

    Z tym nastawieniem na jednostkę to niewątpliwie prawda. Ale myślę, że
    ludzie by doceniali jak najbardziej taką kulturową różnorodność, której
    oczywiście nie docenią jeśli towarzyszy jej np. ubogacanie lokalnego
    światka przestępczego czy fundamentalizmu religijnego. Póki rzecz będzie
    się sprowadzała do przyjmowania imigrantów, pakowania ich do de facto
    różnych get, to nic z tego nie będzie.

    Z ciekawostek, tu (znowu u mnie) nawet o tym pomyślano, i w budownictwie
    uspołecznionym są limity rasowe, tak by w obrębie danych dzielnić takie
    getta sie nie tworzyły. I teraz zrealizuj coś takiego na Zachodzie,
    gdzie już samo pytanie o czyjąś rasę może być ciężką zniewagą.

    --
    Marcin