    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: "W nocy wywieźli ich na Białoruś"
    Date: Sun, 19 Sep 2021 00:39:22 GMT

    On 2021-09-18, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:
    > Cywilizowani ludzie, w najbogatszych państwach świata, na co dzień
    > najpierw mają wyjebane na los afgańskich kobiet, po czym śmieszą ich
    > lamenty tych kobiet. To bardzo konsekwentne.

    Oni nie mają wyjebane, bo to powoduje dyskomfort. Ten dyskomfort wynika po
    części z uwarunkowania religijnego, a po części bo tak wypada, więc jakby
    nie mieli dyskomfortu to by mieli dyskomfort. Takiej prawdziwej
    świadomości, że to co mają zawdzieczają praktycznie wyłącznie szczęściu
    urodzenia się w odpowiedni miejscu i czasie w zasadzie MZ nie ma. Niby każdy
    zapytany się zgodzi, że tak, że to zależy od tego, ale niewielu to
    naprawdę rozumie. Cały czas pokutuje przecież mit, że jak tylko chcesz to
    możesz wszystko.

    A w Polsce to w ogóle jest dziwnie. Pamiętam z rok czy dwa lata temu art.
    w Wyborczej, gdzie jakaś wschodząca gwiazda blogosfery podróżniczej,
    napisała* coś właśnie w stylu, że uświadomiła sobie, jak wielkie ma
    szczęście, że urodziła się w Polsce. No i wszyscy ją zjebali, że się
    wywyższa i w ogóle. Nie wiem, może to było zagranie pod publiczkę, ale
    jeśli było szczere, to raczej należało pochwalić, że coś do kogoś dotarło.

    *) będąc gdzieś w tzw. kraju trzeciego świata

    --
    Marcin