  • Data: 2021-09-18 20:07:49
    Temat: Re: "W nocy wywieźli ich na Białoruś"
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Kviat, zaczynasz mi wyglądać na etatowego denialistę. Nie jest ważne kto
    > coś powie, Kviat zaprzeczy.

    Czy jak za każdym razem gdy się z kimś zgadzam, zacznę odpisywać
    "zgadzam się z tym", czy "masz rację!", to zmienisz zdanie?

    > Ironia jest nie na miejscu. Owszem,
    > począwszy od pewnego progu obecności mahometan w Europie straci ona
    > dotychczasowy charakter.

    Chrześcijanie jakoś nie mieli z tym problemu gdy podbijali obie Ameryki,
    to teraz niech nie zgrzytają zębami z rozpaczy.

    > Asymilacja obcych kulturowo osób przebiega tym
    > trudniej im więcej ich jest obecnych. Jest jak mieszanie składników
    > prochu - należy to robić powoli i ostrożnie, bo będzie duże Bum!

    Jak bardzo powoli? Zdążymy przed globalnymi suszami i zalewaniem wybrzeży?

    > Jak na razie, nie ma nigdzie sukcesów asymilacyjnych. A może chcesz dwóch
    > równoległych kultur z odzielnym prawodawstwem, aparatem
    > administracyjnym, obyczajowością zamieszkujących to samo terytorium?

    Nie. Na początek chcę rozdziału państwa od religii.
    Nie ma praw fizyki, które by tego zabraniały, więc da się to zrobić
    szybko - wystarczy chcieć.

    > Przeszukaj doświadczenia ludzkości w tym zakresie. Z reguły kończą się
    > holocaustem.

    Najwyższy czas wyciągnąć wnioski z przeszłości. Przyczyny tych
    holokaustów są doskonale znane.

    > Europa przechodziła napady fanatyzmu religijnego dość dawno temu.
    > Musiało paść wiele trupów zanim zdołaliśmy oddzielić religię od
    > gospodarki. Zapłaciliśmy swoją cenę

    Zdołaliśmy?
    Zapłaciliśmy? Ty zapłaciłeś? Ja zapłaciłem?
    Zasługi dziedziczy się w genach? To może odpowiedzialność za zbrodnie
    przodków również?

    > i zasługujemy na to by żyć po
    > swojemu choćby nawet powoli wymierając skoro taka nasza wola. A uchodźcy
    > mają swoje kraje, niech je urządzają po swojemu.

    Więc, zaiste, zasługują na swój los...

    Ty zasługujesz na swój lepszy los, chociaż nie Ty biegałeś z karabinem
    po lesie (i to Twoi przodkowie miewali napady fanatyzmu religijnego),
    ale oni zasługują na swój gorszy los, bo... nie biegają z karabinem po
    lesie.
    To logiczne.

    > Śmieszą mnie lamenty
    > kobiet afgańskich. A było chwycić za broń i strzelać do talibów.
    > Przykłady byly - oddzialy Kurdyjek walczyły przeciwko Daesh. Nic za
    > darmo.

    Tak, to bardzo smutne, że w XXI wieku kobiety muszą same walczyć o swoje
    prawa. A jeszcze smutniejsze jest to, że najpotężniejsze, cywilizowane
    państwa świata przyglądają się temu, zwołują narady i wyrażają ubolewanie.
    Mnie nie bardzo śmieszy, że można wydawać miliardy na budowę samochodów
    jeżdżących na baterię, zużywać prąd wielkości średniego państwa na
    "kopanie" wirtualnych walut, wydawać biliony na najnowocześniejszą broń
    i... sprzedawać ją fanatykom religijnym, z którymi muszą walczyć
    kobiety. A potem wyrażać ubolewanie i załamywać tęce: trudno, nic z tym
    nie możemy zrobić, niech same walczą... naszymi karabinami.

    Cywilizowani ludzie, w najbogatszych państwach świata, na co dzień
    najpierw mają wyjebane na los afgańskich kobiet, po czym śmieszą ich
    lamenty tych kobiet. To bardzo konsekwentne.

    Pozdrawiam
    Piotr