  • Data: 2021-09-18 22:23:48
    Temat: Re: "W nocy wywieźli ich na Białoruś"
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17.09.2021 o 23:44, n...@o...pl pisze:
    > To może się dokształć?
    >
    > "W postępowaniu administracyjnym strona może działać sama (osobiście) bądź
    > przez pełnomocnika. Działanie strony za pośrednictwem pełnomocnika należy do
    > jej praw, i może zostać wyłączone jedynie, gdy czynność musi być dokonana
    > wyłącznie przez stronę."

    Ja? Czy ja twierdzę, ze nie może działać przez pełnomocnika. Sam się
    dokształć, kto to jest pełnomocnik i jak się go ustanawia. Nie wystarczy
    strasznie chcieć nim być. Trzeba zostać u8stanowionym zgodnie z prawem.

    Przy czym to jest spokojnie do ogarnięcia zgodnie z prawem, tylko trzeba
    chcieć. Co za problem, by "kandydat na pełnomocnika" wyjechał na
    Białoruś, tam spotkał się z "kandydatem na uchodźcę", uzyskał zgodnie z
    prawem jego pełnomocnictwo i następnie tu w Polsce reprezentował jego
    interesy?

    Problem - moim zdaniem - jest w tym, że to pajacowanie ze składaniem
    wniosków jest tematem zastępczym. Większość z tych ludzi nie spełnia
    żadnych przesłanek bycia uchodźcą. To są normalni imigranci ekonomiczni.
    W pojedynczych ilościach przechodzili lasami i gdy ich ilość zaczęła się
    robić na tyle duża, że zaczęli stanowić problem. W mniejszych ilościach
    po prostu przechodzili przez nasz kraj.

    Imigranci ekonomiczni pchają się do Europy od wielu lat. Co Europa zatka
    jeden kanał, to zaczynają wymyślać inny. LAta temu popularne były
    zdjecia imigrantów docierających do brzegów Włoch na pontonach. Ja
    rozumiem, ze Morze Śródziemne jest ciepłe i mało burzliwe, ale popatrz
    na mapę. Z Tunezji do Sycylii w prostej linii jest 100 km. Da się to
    przepłynąć pontonem? Tam podobno po prostu ich w pobliże brzegu statkami
    podrzucali i dalej puszczali pontonami. Włoska Straż twierdziła, że
    często te statki były wynajmowane przez organizacje społeczne.

    Jak zablokowano ten kierunek, to zaczęli atakować od Grecji przez
    Bałkany. Potem kolejno kombinują rożnymi kanałami. Teraz akurat
    wymyślili przez Białoruś. Na każdym z tych kierunków scenariusz jest
    podobny. Najpierw pojedyncze osoby się przedzierają. Są wpuszczani, bo
    nie za bardzo jest co z nimi zrobić. Potem skala zjawiska zaczyna
    przekraczać zdolności logistyczno-organizacyjne kraju, przez który idą i
    zaczyna się "wojna" części społeczeństwa uważającej, że "już dość" z tą,
    która dostrzega potrzebę przyjęcia ich. Ponieważ żadne państwo nie ma
    nieograniczonej możliwości przyjęcia imigrantów, więc to tylko kwestia
    czasu, gdy zostanie to zablokowane. Następnie imigranci, którym, dana
    droga zostaje zablokowana szukają innych kierunków.

    U nas po prostu nadszedł moment, w którym władze uznały za stosowne
    zablokowanie tego kierunku i tyle. A że rząd PiS ma wielu przeciwników,
    no to znajdują się "siły" robiące z tego "tragedię".

    --
    Robert Tomasik