eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoW Polsce wolno rozpowszechniać fałsz? [tablice "Strefa Wolna ..." bez zakazu publikacji] › Re: W Polsce wolno rozpowszechniać fałsz? [tablice "Strefa Wolna ..." bez zakazu publikacji]
  • Data: 2021-01-01 21:00:48
    Temat: Re: W Polsce wolno rozpowszechniać fałsz? [tablice "Strefa Wolna ..." bez zakazu publikacji]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Żeby temat był mniej nerwowy. Powiedzmy, że ktoś na słupku koło drogi
    > postawi tablicę "ZOO". Czy od tego teren za tablicą stanie się Ogrodem
    > Zoologicznym?

    Czy Michnik (Adam) ścigał skutecznie po sądach za "niedokładne" podanie
    za co w RP2 został skazany jego ojciec? Jak dla mnie ustanowił
    pokazowy "precedens" "bezprawnej niedokładności wypowiedzi".

    Ludzie! Jak chcecie mówić o skazaniu ojca Michnika w RP2
    to tylko BARDZO PRECYZYJNIE i z dokładnym cytowaniem
    jawnie podanych źródeł! :-)

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Ozjasz_Szechter#Sprawa
    _szpiegostwa_na_rzecz_ZSRR
> [...]
    > prawników, którzy twierdzili, że czyn, za który Ozjasz Szechter
    > faktycznie został skazany, zdrada stanu, był według ówczesnego
    > polskiego prawa zagrożony wyższą karą niż szpiegostwo[5].
    > 20 listopada 2009 roku sąd apelacyjny zmienił wyrok sądu pierwszej
    > instancji i nakazał IPN-owi przeprosić Adama Michnika za podanie
    > nieprawdziwych informacji o jego ojcu[6]. IPN przeprosił za nazwanie
    > Ozjasza Szechtera ,,szpiegiem" na swojej stronie internetowej oraz w
    > gazecie Rzeczpospolita[7]
    > [5] Michnik przegrał z IPN proces o ojca. wp.pl, 17 marca 2009.
    s-o-ojca-6036640985773185a
    > [6] IPN zafałszował informacje o ojcu Michnika. gazeta.pl, 20
    > listopada 2009. [dostęp 4 lipca 2011].
    > http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,72756
    21,IPN_ma_przeprosic_Michnika_za_nieprawdziwe_inform
    acje.html
    &id=8590&search=33105

    --
    A. Filip