  • Data: 2010-10-16 17:56:47
    Temat: Re: VAT 23% a wypowiedzenie umowy z operatorem kom?rkowym
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 16 Oct 2010, Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:

    > Na pewno? Weźmy sobie dość popularną stawkę w komórkach - 29 gr za minutę
    > rozmowy.
    >
    > Bez zaokrągleń jest tak:
    > Cena brutto - 29
    > Cena netto - 23,77
    > Cena brutto przy VAT 23% - 29,24
    >
    > Z zaokrągleniami jest tak:

    Mhm.
    I Twoje zastrzeżenie jest istotne jak ktoś ma na f-rze jeden impuls ;)
    Wykazanie 174 pozycji po jednym impulsie IMVHO "nie przejdzie" :|

    (a dopuszczalnych metod zaokrągleń jest od metra, ale nie aż tak :D)

    > Zauważ, że od sposobu liczenia (a w zasadzie zaokrąglania) zależy wynik
    > końcowy.

    Ano zależy.
    Gdzieś w okolicy 2 groszy (max) na *pozycję* faktury, tak samo jak dziś!

    Jedna pozycja 214 impulsow nie wygeneruje większego błędu maksymalnego
    niż pojedynczy impuls :> (z założeniem doboru "najbardziej niekorzystnych
    wartości").

    Do tego popełniasz nadużycie: w tle pomijasz możliwość wykazania
    na f-rze jako ceny "podstawowej" zarówno wartości brutto jak
    i netto, *niezależnie* od ustaleń "podstawy do określenia ceny"
    (IMVHO można umownie ustalić "jak będzie wyglądała faktura",
    ale po pierwsze nie spotkałem się z takim przypadkiem, do tego
    z pewnym niewielkim ryzykiem że MF albo Sejm coś pogrzebie,
    "wymuszona" metoda przestanie być prawidłowa i pojawi się
    pytanie czy wobec tego umowa wymusza inną z pozostałych).

    pzdr, Gotfryd