  • Data: 2010-10-16 18:02:03
    Temat: Re: VAT 23% a wypowiedzenie umowy z operatorem kom?rkowym
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 16 Oct 2010, Liwiusz wrote:

    > Żaden. I dlatego IMHO zmiana ceny uprawnia do zerwania umowy. Tak samo
    > jakby zwiększył się podatek dochodowy, albo podatek gruntowy, albo spadkowy,

    Nienienie.
    Podatek VAT jest nakładany na *transakcję* i jest jedynie *pobierany*
    przez sprzedawcę!
    Fakt że inne regulacje powodują mniejszą "przezroczystość" tego działania
    nie zmienia faktu, iż VAT jest podatkiem *pośrednim* i nie może być
    (z powodu metody działania) porównywany ani z dochodowym, ani
    innymi wymienionymi w wątku (włącznie z parapodatkami w rodzaju
    ZUS) - poza akcyzą i PCC, które działają podobnie.

    > Cena to cena. Brutto.

    Podstawę prawną do podania ceny netto podałem obok (536.1 KC)
    Nie wyklucza to możliwego wymogu aby sprzedawca podał w cenach
    informacyjnych cenę brutto przy aktualnych stawkach VAT.
    IMO można umowę sformułować tak, aby dla sprzedawcy była "VAToodporna"
    i będzie to "skuteczne prawnie".

    pzdr, Gotfryd