    From: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Uzupełnienia pozwu?
    Date: Thu, 15 Apr 2010 13:05:59 +0200

    W dniu 15-04-2010 12:54, yarroll pisze:
    > Witam!
    > Czy można doprecyzować albo rozbudować już złożony pozew?
    > Złożyłem pozew o zadośćuczynienie za naruszenie dóbr osobistych.
    > W listopadzie. Jest połowa kwietnia a w tzw. międzyczasie wymyśliłem sposób
    > na utrudnienie pozwanym przeciągania sprawy - tj. roszczenie o kasę za
    > ewentualnie wymuszony mój udział w każdej rozprawę, żeby nie opłaciło im się
    > 10 rozpraw i 5 lat procesu. Pozwanych jest trzech, myślę że będą na zmianę
    > "chorować".
    > Co o tym myślicie? Jakby nie było, oznacza to dodatkowe roszczenie
> [...]

    Z procesowego punktu widzenia żądanie zwrotu kosztów procesu (bo to
    będzie coś takiego), można składać aż do zamknięcia rozprawy. Podobnie
    rozszerzyć powództwo można po złożeniu pozwu. Jednak obawiam się, że sąd
    nie zasądzi takich kosztów. Każdy może sobie napisać, że za
    stawiennictwo na rozprawie będzie żądał od strony przeciwnej x zł.

    Druga sprawa to taka, że jak to jest proces cywilny (a z opisu to chyba
    jest), to choroba czy nieobecność pozwanego nie tamuje rozpatrzenia
    sprawy. Podobnie Ty też nie musisz być obecny na rozprawach, możesz
    ustanowić pełnomocnika. Czyli reasumując - kiepski pomysł.

    --
    .B:artek.