  • Data: 2010-07-19 08:54:47
    Temat: Re: Uwaga wysokie napięcie
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Jako że to grupa prawna, może warto poddać pod dyskusję następujący
    > problem:
    >
    > - czy właściciel psa na podwórku odpowiada za wyrządzone przez niego
    > szkody na zasadzie winy (nie upilnował, płaci), czy na zasadzie ryzyka
    > (dochował staranności, ale ryzyk-fizyk - i tak musi płacić)?

    No to może taki konkretniejszy hipotetyczny przypadek:
    Płot wysoki, furtka zamknięta ale złodziej zrobił (w nocy) dziurę w
    płocie (oraz uśpił psa) a (rano) pies wypadł z zagryzł dziecko sąsiadów?

    Choćby teoria głosiła inaczej to pewnie praktyka "przełącza" między tymi
    zasadami w zależności od "wielkości" szkody.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Co człowiek robi, głową robi.