    Date: Tue, 13 Jul 2010 13:08:56 +0200
    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Uwaga groźny pies
    <i1de7g$ia6$1@news.onet.pl> <i1dpkm$f6$3@inews.gazeta.pl>
    <i1ecdi$66c$1@news.onet.pl> <i1ed2g$f6$10@inews.gazeta.pl>
    <i1edkf$93h$1@news.onet.pl> <i1edoi$f6$14@inews.gazeta.pl>
    <i1ee6h$ako$1@news.onet.pl> <i1eenu$f6$18@inews.gazeta.pl>
    <i1eevn$cno$1@news.onet.pl> <4c3ac271$1@news.home.net.pl>
    <i1egsn$hvj$1@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.64.1007121134130.2872@quad>
    <i1f8rb$qkl$1@news.onet.pl> <4c3b5477$1@news.home.net.pl>
    <i1hceb$su1$1@news.onet.pl> <i1hfo4$rpp$2@inews.gazeta.pl>
    <i1hgbp$9ig$1@news.onet.pl>

    W dniu 13-07-2010 12:49, Massai pisze:

    > Dlaczego? Czy wywieszka "zamknięte" nie jest wyraźnym wyrażeniem woli
    > właściciela aby nie wchodzić, zmieniającym potocznie rozumiane
    > przeznaczenie sklepu?

    Nie jest. Jest zaledwie informacją, że "sklep jest zamknięty" = w
    potocznym rozumieniu, że nie prowadzi się sprzedaży.

    Na dodatek 9 na 10 osób naciśnie klamkę ZANIM dotrze do nich znaczenie
    słowa które przeczytali. Albo po prostu nie zauważą.

    Nie widziałeś nigdy jak się ludzie odbijają od niedziałających drzwi
    automatycznych, na których wywieszono wielką tablicę "drzwi uszkodzone"?

    > Taka zasada "jeśli coś nie jest odpowiednio mocno zabezpieczone, to
    > jest ogólnodostępne" jest trochę absurdalna, nie sądzisz?

    Wystarczy, ze jest zabezpieczone w taki sposób, który pozwala dostrzec
    różnicę między zamkniętym a niezamkniętym.

    Jak przychodzi co do czego to sąd bierze pod uwagę zwyczaje panujące w
    danym społeczeństwie.

    W niektórych rejonach Szwecji nie zamyka się domów ale stawia miotłę
    opartą o drzwi - to jest sygnał że nikogo nie ma i nie należy wchodzić.
    Czytelny przekaz dla innych mieszkańców okolicy. Policaj aresztuje
    osobnika, który wejdzie do cudzego domu pomimo wystawionej miotły.

    A my żyjemy w społeczeństwie, w którym naciskanie klamki bez
    zastanowienia jest powszechnie panującym zwyczajem.
    Przeciętny Polak, jak widzie wywieszkę "Zamknięte" to naciśnie klamkę,
    żeby sprawdzić czy faktycznie zamknięte.
    Takie zwyczaje. Jak chcesz żeby nikt nie wlazł to przekręć klucz.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813