    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Uwaga groźny pies
    Date: Tue, 13 Jul 2010 10:04:17 +0000 (UTC)

    Andrzej Lawa wrote:

    > Przykład: solidne ale ledwie metrowej wysokości ogrodzenie nie będzie
    > właściwym zabezpieczeniem, bo jest zbyt łatwe do przeskoczenia,
    > zarówno przez psa jak i przez np. jakiegoś dzieciaka, któremu piłka
    > zdryfowała w bok i chce ją odzyskać bez fatygowania właściciela (a o
    > psie nie wie).

    Dzieciak grający w piłkę w okolicy doskonale wie że za siatką jest
    pies, i to groźny.

    A jak jest tak mały że jeszcze nie kuma czym to grozi, to winni są
    rodzice że puszczają go samopas. Świat jest pełen zagrożeń, nie możesz
    wszystkich obarczać obowiązkiem pilnowania czy jakiemuś dzieciakowi nie
    stanie się krzywda.

    Pamiętam że w dzieciństwie naszym głównym placem zabaw była wielka
    budowa, głębokie osypujące się wykopy, hałdy piachu, kilkupiętrowe
    budynki w stanie surowym. Ogrodzone to było, a jakże, dwumetrową
    siatką, nawet bez górnego obramowania, więc giętką i utrudniającą
    sforsowanie.

    Pokonanie tej siatki grupie sześcio- i siedmioletnich łebków zajmowało
    tyle czasu że każdy sierżant z amerykańskich filmów o marines aż by
    przysiadł z wrażenia.

    Cyk i cała grupa nagle jest już za siatką. A płot z kątownikiem na
    górze to w ogóle w biegu się pokonywało, bez zmniejszania szybkości
    ucieczki...

    W ogóle nie jestem w stanie sobie wyobrazić skutecznego zabezpieczenia
    terenu przed takimi szkodnikami ;-) Był nawet stróż z psem, ale pies
    został szybko spacyfikowany, i nam tylko towarzyszył w zabawach.

    --
    Pozdro
    Massai