  • Data: 2018-06-26 02:24:44
    Temat: Re: Utrudnianie pierwszej pomocy
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-06-25, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Tylko pozornie. Podniesiono argument, ze Ci ratownicy nie są
    > specjalistami. No nie są i opisałem czemu. Natomiast w tym konkretnym
    > wypadku jego decyzja moim zdaniem była adekwatna do znanej mu sytuacji.
    >
    > Jeśli przyszła do niego kobieta i powiedziała, by dawał AED, o obok
    > zasłabł człowiek, to zakładając, że nie mógł sam iść i sprawdzić
    > (pilnuje basenu) decyzja o odmowie była merytorycznie słuszna. AED o
    > zasłabnięcia nie jest potrzebne. Co prawda kolega Shrek się upiera, że
    > zawsze warto podpiąć, ale to bzdura kosmiczna.

    No ale to jest podjęcie decuzji medycznej co wymaga pewnych kompetencji.
    Poza tym, kompetentna i mądra osoba przeszkolona medycznie też brałaby
    poprawkę na to jak inna osoba, potencjalnie niekompetentna ten stan
    nazwie.

    Jak rozumiem w uzyciu AED jest etap diagnozy i etap defibrylacji. Jesli
    tak to zgadzam się ze Shrekiem, że w przypadkach wątpliwych zawsze warto
    użyć. Najwyżej nie dojdzie się do etapu defibrylacji bo pewnie zresztą
    AED na to nie pozwoli, a można komuś (niech by i w rzadkich przypadkach)
    uratowac życie. Nie warto?

    --
    Marcin