    Subject: Re: Utrudnianie pierwszej pomocy
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Fri, 15 Jun 2018 09:12:57 +0200

    W dniu 15-06-18 o 03:47, Marcin Debowski pisze:

    > Ale też przyjmując, że sytuacja wyglądała tak, że ten ratownik nie mógł
    > mieć pewności co do stanu tego człowieka, a te defibrylatory są wysoko
    > zautomatyzowane i w opisanej sytuacji zaszkodzić nie powinny, to nie do
    > końca rozumiem dlaczego jednak się nie zgodził.

    Pewnie ocenił, że to zwykłe zasłabnięcie i poszła ratowniczka, y to
    zbadać na miejscu. A paniusia urażona, że nikt jej nie posłuchał
    rozpętała aferę medialną. Sądzę, że ratowniczka mogła spokojnie AED zabrać.

    > Nie chcę za bardzo spekulować, bo lekarzem nie jestem, ale czy nie jest
    > możliwa sytacja, że np. okresy gdzie krążenie (i oddech) jest, są przeplatane
    > okresami gdzie krążenia nie ma bo występuje migotanie komór?

    Przede wszystkim bledną jest opinia, że ratownicy mieli obowiązek
    podejmowania akcji poza basenem. Mogli, powinni, ale obowiązku nie
    mieli. To ta wrzeszcząca panienka miała taki obowiązek ewentualnie. To
    nie państwowe służby. Jednocześnie zespół ratowników musiał to rozwiązać
    w taki sposób, by nie spowodować zagrożenia na basenie. Kluczowe dla
    mnie byłoby zapytanie tej ratowniczki, czemu nie zabrała albo nie użyła
    AED.

    Tym czasem ziennikarze zapytali oto wszystkich - z wy