    From: Nixe <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ustawa o ochronie zwierząt
    Date: Thu, 10 May 2012 21:58:39 +0200

    W dniu 2012-05-10 21:11, maruda pisze:
> [...]
    1373

    /\/\/\/\/\

    > Manipulujesz, czy tylko Ci umknęło:
    >
    > 6. Zakaz, o którym mowa w ust. 2, nie
    > dotyczy hodowli zwierząt zarejestro-
    > wanych w ogólnokrajowych organi-
    > zacjach społecznych, których statuto-
    > wym celem jest działalność związana
    > z hodowlą rasowych psów i kotów.
    >

    > ... a ja się zastanawiam co powinienem zrobić (ze szczeniakami i na czyj
    > koszt), jeśli moją sukę prowadzoną na smyczy wybzyka jakiś bezpański
    > pies...

    A czytać umiesz?
    "Zabrania się wprowadzania do obrotu psów i kotów poza miejscami ich chowu"
    Czyli spokojnie możesz sprzedać a jeszcze lepiej oddać bękarta/y, jeśli
    odbywa się to tam, gdzie mieszka Twoja podopieczna i jej potomstwo. Mowy
    o tym, że mogą to być tylko rasowe, nie ma.

    Swoją drogą sukę najlepiej wysterylizować - problem sam zniknie. Nie ma
    żadnego uzasadnienia dla posiadania płodnej suki, zwłaszcza, gdy nie
    jest się w stanie jej upilnować. A nawet gdy się upilnuje, to istnieje
    ryzyko chorób narządów rodnych u suki niesterylizowanej i nie mającej
    szczeniaków.
    Ale to NTG.

    N.