    From: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ustanawianie wlasnych regulaminow
    Date: Mon, 11 Jun 2007 12:03:07 +0200
    <f43qj9$r9p$1@nemesis.news.tpi.pl> <f442f3$j36$1@news.onet.pl>
    <f49m28$6gv$1@nemesis.news.tpi.pl> <op.ttkg2plfrgp2nr@sempron>
    <f49njc$agm$1@nemesis.news.tpi.pl> <op.ttkkf9i4rgp2nr@sempron>
    <f49to0$sq9$1@nemesis.news.tpi.pl> <op.ttkqppa6rgp2nr@sempron>
    <f4bduq$jnr$2@inews.gazeta.pl>
    <1mtztur53mzpl.1g6y90p3iu2r5$.dlg@40tude.net>
    <f4bgvu$4sa$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <1rafv5cn6ky1e$.mu3br3ar0zfn$.dlg@40tude.net>
    <f4bmka$902$5@atlantis.news.tpi.pl>
    <ttaxqnnrw5a1$.1p9iowo55v2ak$.dlg@40tude.net>
    <f4e4jr$q75$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <1...@4...net>
    <f4eqt3$5k4$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <fyykve213tly.cn43fmnk12b1$.dlg@40tude.net>
    <f4esus$9m0$1@nemesis.news.tpi.pl>

    Dnia Sat, 09 Jun 2007 20:48:43 +0200, Johnson napisał(a):

    > Nie rozumiem różnicy z teatrem i kinem. Dlaczego miałby być inaczej?

    Czy możesz mi podać przykład sytuacji, gdy wejście gdzieś oznacza
    zawarcie umowy na coś? W kinie tak nie jest bo trzeba mieć bilet i przejść
    przez kontrolę, w autobusie też nie bo można wejść tylko po to żeby komuś
    pomóc wnieść bagaże lub wózek z dzieckiem, do sklepu też mogę wejść i nic
    nie kupić. Nawet wejście do Kościoła nie oznacza że muszę dać na tacę ;-)
    Mam poniedziałkowe zaćmienie i nie mogę sobie przypomnieć...

    > Nie, to ty twierdziłeś że wymagana jest ustawa do ustanowienia zakazu
    > fotografowania. Teraz twierdzisz że na niektóre rzeczy nie trzeba ustawy
    > (przepisu). Co to za niekonsekwencja ??

    Różnica jest w tym że jak coś sobie robię (oddycham czy fotografuję)
    to nikogo w to nie mieszam. Ale jak ktoś chce zrobić zakaz, który
    obowiązuje kogoś innego to już musi mieć do tego jakąś podstawę.
    Oczywiście że dyrektor centrum może sobie wywiesić piktogram z zakazem
    fotografowania. No i niech sobie nie fotografuje. Ale nadal nie ma
    powodu dla którego ja miałbym się tym przejmować.

    > Ale dlaczego twierdzisz że art. 23 kc stosuje się tylko do ciebie, a nie
    > do właścicieli centrum handlowego (nawet jeśliby to była osoba prawna -
    > art. 43 kc) ??

    A czy ja mu bronię wymyślać sobie regulaminy? Nawet zwracam na nie
    uwagę, żeby wiedzieć czy mogę fotografować swobodnie, czy lepiej poczekać
    aż ochroniarz sobie pójdzie dalej.

    Pozdrawiam,
    Henry