  • Data: 2007-06-09 21:13:15
    Temat: Re: Ustanawianie wlasnych regulaminow
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Olgierd napisał(a):

    > Akurat pozwolę sobie nie zgodzić się. Pod Twardogórą (k. Wrocławia) facet
    > ustawił sobie na działce ładnych parę kawałków muru berlińskiego. Dziś to
    > chyba nie rarytas, ale wyobrażam sobie sytuację, w której następuje
    > dewaluacja obrazka, a to dlatego, że przejezdni obcykali mu te murki tak,
    > że wszędzie ich pełno.
    > A gdyby człowiek zachował skutecznie monopol na fotografowanie *swoich
    > własnych* murków stojących na *jego własnej* posesji...

    ALe ja nie zmuszam nikogo, żeby się ze mną zgadzał ;-)

    Przenieś tę sytuację na wrocławski Dworzec Główny, będący własnością PKP
    Nieruchomości, do wagonu będącego własnością Deutsche Bahn stojącego na
    torach PKP PLK. SOKista wymachuje rękoma krzycząć, że tu nie można
    fotografować, bo na mocy art. 140 KC PKP N nie pozwalają na
    fotografowanie sowjego rozpadającego się obiektu (zabytek starszy od
    muru berlińskiego). I co dalej?

    Uważam, że panowie się nieco zagalopowali, rozciągając pewien katalog
    praw na wszystko, z oddychaniem włącznie (czym - z formalnopranego
    punktu widzenia oddychanie różni się od fotografowania?).

    Może uprośćmy sprawę: czy ktos dysponuje prawomocnym orzeczeniem w
    podobnej sprawie i jest chętny nim sie podzielić?

    M.