  • Data: 2005-09-20 07:28:04
    Temat: Re: Usprawiedliwienie nieobecności w szkole [GW]
    Od: "Roman G." <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 19 Sep 2005 23:32:26 +0200, Kira napisał(a) w
    wiadomości:<news:dgnap3$h3u$1@inews.gazeta.pl>

    > A tu nie owszem. Jesli dorosly czlowiek stwierdza, ze NIE MOGL
    > byc w szkole, to przepraszam ale na jakiej podstawie ktos dla
    > niego obcy moze lepiej od niego wiedziec czy mogl byc czy nie?

    Tu nie chodzi o to, czy on mógł być, czy nie mógł, ale o to, czy *wolno* mu
    było nie móc na podstawie podanych okoliczności.

    > No i czesto pracodawcy tak to reguluja

    Nie myl prawodawcy z pracodawcą ;-)

    > Przeciez tego nie sugeruje. Dziwi mnie tylko, ze wyznacznikiem
    > ukonczenia nauki ma byc nie okreslony poziom wiedzy, tylko jakas
    > ilosc obecnosci w szkole. W koncu ja mam sie uczyc chodzic do
    > szkoly, czy przyswajac przekazywany mi tam material?

    Uczeń ma przyswajać wiedzę, uczęszczając na zajęcia - taka jest idea
    szkoły.
    W sensie pozaprawnym dla mnie ma to głęboki sens: uczeń nasiąka atmosferą
    sprzyjającą nauce, kształtuje nawyki, żyje w przestrzeni społecznej, w
    grupie nastawionej na osiąganie podobnych celów...
    Ale jeśli nie uważasz tego za słuszne, możesz przecież wybrać naukę w
    wersji pozaszkolnej. Nie zapisuj się do szkoły i już.

    --
    Obowiązki i prawa ucznia - forum dyskusyjne:
    zaprasza: