  • Data: 2005-09-19 21:06:40
    Temat: Re: Usprawiedliwienie nieobecności w szkole [GW]
    Od: "Roman G." <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 19 Sep 2005 22:50:24 +0200, Kira napisał(a) w
    wiadomości:<news:dgn8a9$57e$1@inews.gazeta.pl>

    > No i jak dla mnie to jest wystarczajace. Skoro chodzi do tej
    > szkoly mimo ze nie musi, to widac chce zaliczyc i sam powinien
    > o to zadbac. Jak nie bedzie chcial to i tak zadna sila go do
    > tego nie zmusi przeciez, pelnoletni jest.

    Ale niesprawiedliwe i niesłuszne byłoby, jeśliby _nie_dbał_ o to
    zaliczenie, a zaliczyłby _mimo_to_ na podstawie podpisanych przez siebie
    "usprawiedliwień".
    Gdyby prawodawca chciał, żeby - analogicznie do wykładów w szkołach
    wyższych - pełnoletni uczeń szkoły nie chodził na zajęcia szkolne i żeby
    wystarczyło mu zdanie egzaminu klasyfikacyjnego na koniec roku szkolnego,
    to by tak to uregulował.
    Nie może uczeń sam swoim podpisem decydować o automatycznym przystąpieniu
    do egzaminu klasyfikacyjnego, a do tego de facto prowadzi teza, że uczeń
    usprawiedliwia się sam, a nauczyciel musi to uznać.

    --
    Obowiązki i prawa ucznia - forum dyskusyjne:
    zaprasza: