eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUrzędasom w tym kraju wszystko wolno... Sanepid zamknął pierwszy sklep z dopalaczami... › Re: Urzędasom w tym kraju wszystko wolno... Sanepid zamknął pierwszy sklep z dopalaczami...
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Urzędasom w tym kraju wszystko wolno... Sanepid zamknął pierwszy
    sklep z dopalaczami...
    Date: Thu, 15 Jan 2009 00:24:20 +0100

    On Wed, 14 Jan 2009, Alek wrote:

    > Jest absurdalny bo taki miał być. A do tematu pasuje jak ulał.

    Nie w tym zakresie w którym się czepiłem - czyli faktu
    *zasadności* weryfikacji.
    O ile zabawki w zasadzie wypada sprzedać każdemu, to jak sądzę
    odmowa (samowolna!) sprzedaży osobie pijanej motoroweru mogłaby
    dać się obronić przed sądem: "nie sprzedałem, bo obawiałem się
    że komuś albo sobie krzywdę zrobi".

    > Dopalacze służą o zażywania i są narkotykami więc gadki
    > o kolekcjonerskim charakterze tych preparatów to struganie wariata.
    [...]
    > ?

    Ja nie rozstrzygam *po co* ktoś kupuje *legalne* środki
    chemiczne. Zauważam, że *skoro* jest możliwe że ich użycie
    jest szkodliwe dla zdrowia, to w odróżnieniu od kleju
    ze znaczków widzę jakiś-tam argument za (samowolnym)
    sprawdzaniem sprzez sprzedawcę czy kupujący ma zdolność
    do czynności prawnych (czy odpowiada za to co robi).

    Zważ: IMO używanie narkotyków, w szczególności w sposób szkodliwy
    dla zdrowia, to głupota.
    Ale sprawa stosowania przymusu wobec głupoty (nie dotyczącej
    innych) to jest *odrębna* sprawa.

    > A jakie prawo złamali?

    Art.7 Konstytucji w wyniku naruszania art.31.3 konstytucji.

    Przecież mowa o ewidetnym i celowym *nad*użyciu instytucji kontroli,
    prawda?

    > Fakt, narkotyki nie powinny być nielegalne. Przestępcy straciliby
    > istotne źródło dochodów zaś dochody zyskałoby państwo.

    Jak widać niekoniecznie we wszystkim się różnimy (oczywiscie
    nie uważam, że *nad*używanie narkotyków nie powinno byc
    *kontrolowane* przez państwo i że nie powinny być stosowane
    sankcje celem "budzenia" - powinno i powinny, ale przecież wobec
    palaczy państwo robi to samo, znaczy nic, jak idzie o odpowie-
    dzialnosć za szkody na ich *własnym* zdrowiu i kosztach
    które są "społeczne")

    > Jak ktoś
    > chce sobie zmarnować życie to ma do tego prawo i w taki czy inny
    > sposób cel swój osiągnie.

    Niestety.
    Ale niektórzy myślą, że da się myśleć za innych...
    Innymi można tylko wstrząsnąć - osobna sprawa, że zgodnie z prawem
    raczej "za późno" :(

    pzdr, Gotfryd