  • Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: Urlop na żądanie
    <jct4hn$e5p$1@mx1.internetia.pl> <jct91q$es9$2@inews.gazeta.pl>
    <jctel9$5c1$1@mx1.internetia.pl> <jctf5s$4fm$1@inews.gazeta.pl>
    <jctth4$i6c$2@node2.news.atman.pl> <jcuejr$gs6$2@inews.gazeta.pl>
    <jcvk8b$4g1$1@mx1.internetia.pl> <jcvplj$sb9$3@inews.gazeta.pl>
    <jcvrp1$ic4$1@node2.news.atman.pl> <jcvs16$6u5$1@inews.gazeta.pl>
    <58469eub8iqp.17l8kur8qk412$.dlg@40tude.net>
    <jd2fse$m4r$1@inews.gazeta.pl> <jd2l42$cec$1@mx1.internetia.pl>
    <jd4lkg$ghl$8@node2.news.atman.pl> <jd5gsp$d5n$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@p...org> <jd81b6$44f$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@p...org> <jd9np8$kl8$4@node2.news.atman.pl>
    <s...@p...org> <jd9ppd$mie$2@node2.news.atman.pl>
    <s...@p...org> <jd9r51$mie$6@node2.news.atman.pl>
    <s...@p...org> <jd9vg3$scn$2@node2.news.atman.pl>
    <s...@p...org> <jda6rm$4kq$1@node2.news.atman.pl>
    Date: 26 Dec 2011 18:41:04 +0100

    On 2011-12-26, AZ <a...@g...com> wrote:

    [...]

    > Nie, ale ograniczasz sie do sytuacji wystepujacych w 0.0000001%
    > przypadkow.

    Wykaż więc logikę takiego rozumowania proszę.
    I przypominam w jakim kontekście użyłem swojego argumentu.
    Wg mnie zastosowanie ma "wynikanie" [1], które nie jest relacją
    przebiegającą w obie strony.

    [1] Z faktu że w skrajnie oczywistych przypadkach jest problem z udowodnieniem
    WYNIKA że w mniej oczywistych przypadkach problem również będzie istnieć.

    > A czemu ma problem? Skoro naprawde ma uzasadniony powod zeby odmowic to
    > raczej nie powinno byc problemu z udowodnieniem.

    Skoro nawet protest (zorganizowany) nie jest tym powodem, to jednak sądzę
    że może być z udowodnieniem. Chociażby z tego powodu, że tego rodzaju
    katalog "kiedy wolno" w ustawie nie jest jasno zdefiniowany, co powoduje
    że jest to rozmyty i podlegający ocenie (np. sądu) argument.

    Duże podmioty oczywiście to wykorzystają na swoją korzyść bo je stać,
    ale małe całkiem inaczej szacują tego rodzaju ryzyko.

    > Ktore? Czas pracownika jest tak samo swiety jak czas pracodawcy i z
    > takiego zalozenia nalezy wyjsc dyskutujac o czymkolwiek.

    Tyle że to właśnie pracownik swój czas sprzedaje. Na warunkach
    z umowy o pracę, które (w zamian za stabilność) odddają zarządzanie
    czasem w ręce pracodawcy.

    > Pracodawca zawsze bedzie mowil, ze jego interes jest wazniejszy niz
    > rodzinny wyjazd pracownika.

    Ale to jest oczywiste, nie tylko dla pracodawców, ale także dla
    ustawodawcy i aparatu wykonawczego (sądów). Bo to właśnie czas jest
    czymś co firma "kupuje". Czas poświęcony pracodawcy JEST ważniejszy
    i wynika to wprost z kształtu ustawy. Tylko Ty i Twój towarzysz
    w dyskusji (ten od adpersonanów) zdajecie się tego nie zauważać.

    Skoro Ci taka sytuacja nie pasuje, to wybierz mniej stabilną formę
    świadczenia swoich usług (działalność, umowa-zlecenie), w której
    będziecie mogli sobie taką relację ukształtować dowolnie na zasadzie
    "coś za coś".

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl