  • Data: 2009-06-02 09:58:40
    Temat: Re: Umyślne potrącenie - co dalej?
    Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 02.06.2009 11:47 użytkownik Tristan napisał :
    > W odpowiedzi na pismo z wtorek 02 czerwiec 2009 10:10
    > (autor "Mikołaj \"Miki\" Menke"
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <7...@m...one.pl>):

    > USTAWA
    > z dnia 20 czerwca 1997 r.
    > Prawo o ruchu drogowym1)
    >
    > Art. 24.
    > 6. Kierującemu pojazdem wyprzedzanym zabrania się w czasie wyprzedzania i
    > bezpośrednio po nim zwiększania prędkości. Kierujący pojazdem wolnobież-
    > nym, ciągnikiem rolniczym lub pojazdem bez silnika jest obowiązany
    > zjechać
> [...]

    Po pierwsze ten przepis to typowy polski koszmarek z PoRD, który
    najprawdopodobniej za jakiś czas zniknie. No ale niech będzie, skoro
    istnieje, to się odniosę rzeczowo. Jeśli bym się tam zatrzymał to nie
    byłoby już wyprzedzanie lecz omijanie. Poza tym tam nie wolno się
    zatrzymywać. Zatrzymując się skutecznie zatamowałbym ruch. Zjechanie na
    prawo też nie wchodzi w grę, bo nie ma miejsca i już jechałem możliwie
    blisko prawej krawędzi jezdni i nawet zakładając, że z jakiegoś powodu
    jestem nierozsądny i mam ciągoty samobójcze i autodestrukcyjne
    zjechałbym tak, że szorowałbym oponą o krawężnik, to nadal nie ma
    miejsca na bezpieczne i zgodne z przepisami wyprzedzanie.

    --
    http://miki.menek.one.pl m...@m...one.pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846