  • Data: 2002-11-16 21:07:51
    Temat: Re: Umowa przedwstępna - klasyfikacja
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    > PzKw_Panther <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl> napisał(a):
    >
    > Co do samej oferty to moim zdaniem polskie prawo jest wyjatkowo sztywne i
    > mysle ze nalezaloby wzorem np Konwencji Wiedenskiej o miedzynarodowej
    > sprzedazy towarow wprowadzic dodatkowy przepis ktory modyfikacje oferty
    > przez oblata w zakresie tzw nieistotnych warunkow oferty nie czynil
    > kontroferta (co ciekawsze ustep trzeci artykulu 19 tej Konwencji mowiacy o
    > modyfikacjach nie bedacych kontroferta zostal z tego co pamietam
    > wprowadzony na wniosek delegatow z Polski)

    Ja tu byłbym nadzwyczaj ostrożny. Pamiętaj, że czasami to co dla jednego jest
    mało ważne dla drugiego może mieć kolosalne znaczenie. Szczególnie może to
    się uwidocznić w umowach handlowych. Czasami mały szczegół jak np. rodzaj
    transportu, którym zostanie dostarczony kupiony towar może dla obu stron mieć
    różną wagę. Jeżeli by przyjąć bardziej liberalną koncepcję oferty to można w
    ten sposób doprowadzić do zmuszania jednej strony do zawarcia umowy o treści
    jej nie odpowiadającej. Myślę, że jest ten problem wart głębszego
    zastanowienia.

    Pozdrawiam
    Paweł