    From: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa o zakazie konkurencji
    Date: Thu, 20 Jan 2011 18:26:50 +0100

    Użytkownik "Katarzyna Kowalczyk" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości
    news:1470decd-9cef-45a3-bd67-c3b81d73a8ff@w2g2000vbp
    .googlegroups.com...

    Przybliżę sytuację w której jestem:
    1) Rok temu podpisałem umowę zlecenie z firmą A, dodatkowo podpisałem
    umowę o zakazie konkurencji. Nie w niej wzmianki o umowie zleceniu ani
    o odszkodowaniu. Choć zakaz trwa również po ustaniu stosunku z firmą A
    przez okres 2 lat.

    Czyli do czego jest przypięta ta umowa? Tak sobie się zobowiązałeś do
    niepodejmowania działalności konkurencyjnej względem A?

    2) Przez kolejne 3 miesiące podpisałem 2 umowy o dzieło i 1 zlecenie.

    Gratuluję.

    3) Pół roku temu podpisałem z firmą umowę o pracę.

    Tym bardziej gratuluję. Zdradzisz czy z tą samą firmą A?

    Czy w umowie o zakazie konkurencji:
    1) obowiązują przepisy kodeksu pracy

    Tak, jeśli jest ona zawarta między pracodawcą a pracownikiem.

    2) obowiązują przepisy cywilne

    Tak, jeśli strony łączy umowa cywilno-prawna

    2) obowiązują przepisy cywilne i mogę domagać się odszkodowania

    To zależy. Jak się nauczysz precyzyjnie wypowiadać będzie można coś
    odpowiedzieć. Z bełkotu niewiele wynika.

    3) jeżeli obowiązują cywilne, czy czas zakazu zaczął się liczyć po
    skończeniu pierwszej umowy zlecenia?

    Przeczytaj sobie tę umowę. Tu jej treści nikt nie zna, więc nie wie co za
    głupotę podpisałeś.

    Dodam, że pierwsza umowa o zakazie nie jest w specjalny sposób
    powiązana z żadną umową czy to zlecenia, czy o pracę. Jest na niej
    tylko data, oraz to że okres zakazu kończy się po 2 latach od ustania
    "współpracy".

    Że też ciągle trafiają się niby dorośli frajerzy, którzy byle co im podsunąć
    to podpiszą...
    A gdzie coś piszesz o innych niż pierwsza umowach o zakazie konkurencji?

    Pozdrawiam, Marek
    A w nagłówku jest, że Katarzyna. Deprywacja płciowa?

    --
    Jotte