  • Data: 2011-01-20 15:29:34
    Temat: Umowa o zakazie konkurencji
    Od: Katarzyna Kowalczyk <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Przybliżę sytuację w której jestem:
    1) Rok temu podpisałem umowę zlecenie z firmą A, dodatkowo podpisałem
    umowę o zakazie konkurencji. Nie w niej wzmianki o umowie zleceniu ani
    o odszkodowaniu. Choć zakaz trwa również po ustaniu stosunku z firmą A
    przez okres 2 lat.
    2) Przez kolejne 3 miesiące podpisałem 2 umowy o dzieło i 1 zlecenie.
    3) Pół roku temu podpisałem z firmą umowę o pracę.

    Czy w umowie o zakazie konkurencji:
    1) obowiązują przepisy kodeksu pracy
    2) obowiązują przepisy cywilne
    2) obowiązują przepisy cywilne i mogę domagać się odszkodowania
    3) jeżeli obowiązują cywilne, czy czas zakazu zaczął się liczyć po
    skończeniu pierwszej umowy zlecenia?

    Dodam, że pierwsza umowa o zakazie nie jest w specjalny sposób
    powiązana z żadną umową czy to zlecenia, czy o pracę. Jest na niej
    tylko data, oraz to że okres zakazu kończy się po 2 latach od ustania
    "współpracy".

    Pozdrawiam, Marek