    From: "Zofia" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa o niekonkurencji - problem
    Date: Sat, 29 Mar 2003 18:22:48 +0100

    > Może coś mądrzejszego bym wymyślił, jakbyś podała treść tej umowy. Może da
    > się coś tam znaleźć. Przepisz ją bez danych po prostu.

    Dziękuję bardzo za zainteresowanie moim problemem. Poniżej przedstawiam
    fragmenty umowy.

    UMOWA TRENERSKA

    Zawarta dnia ... w ..... pomiędzy....... reprezentowaną przez .....zwaną
    dalej Akademią, a

    ..... zwaną dalej Trenerem o następującej treści:

    &1
    1) Akademia ośwadcza, że jest właścicielem autorskich praw majątkowych
    "metody szybkiego czytania" zwanej dalej Metodą, autorstwa.....

    2) Trener oswiadcza, że jest zainteresowany prowadzeniem kursów szybkiego
    czytania, zwanych dalej Kursami organizowanych zgodnie z Metodą

    &2
    Trener zobowiązuje się do prowadzenia wyłącznie tych Kursów, które są
    organizowane przez Akademią lub
    przez firmy, które uzyskały od Akademii licencję upowazniającą do
    organizowania Kursów.

    &3
    Mówi o uzyskaniu autoryzacji do prowadzenia kursów

    &4
    Mówi o obowiązku prowadzenia zajęć zgodnie z metodą i obowiązek
    przystąpienia do egzaminu sprawdzającego raz w roku. Nieprzystąpienie do
    egzaminu powoduje cofnięcie upoważnienia do prowadzenia kursów i jest
    róznoznaczne z "rozwiązaniem niniejszej umowy".

    &5
    1) Trener nie ma prawa prowadzić jakichkolwiek kursów szybkiego czytania
    innych niż te, które sa zgodne z
    Metodą oraz organizowanych przez organizatorów innych niż Akademia lub firmy
    z nią współpracujące. W razie wygaśnięcia niniejszej umowy Trener
    zobowiązuje się przez okres trzech lat nie prowadzić czynności
    szkoleniowych w zakresie technik szybkiego czytania i technik pracy
    umysłowej oraz podejmować współpracy w jakiejkolwiek formie prawnej z
    podmiotami zajmującymi się tymi dziedzinami.

    2) Trener zobowiązuje się wykorzystywać wszelkie materiały (Podręcznik i
    inne) otrzymane w związku z
    prowadzeniem kursów w sposób zgodny z ich przeznaczeniem. W szczególności
    Trener zobowiązuje się nie
    powielać, nie kopiowac i nie rozpowszechniać tych materiałów bez zgody
    Akademii.

    3) Trenr zobowiązuje się nie ujawniać osobom trzecim jakichkolwiek
    informacji dotyczących Metody, metodyki i form szkoleniowych w zakresie,
    jaki nie jest niezbędny do prowadzenia kursów.

    4) Trener zobowiązuje się do systematycznego podnoszenia swoich
    kwalifikacji, zgodnie z zaleceniami
    Akademii oraz do uczestniczenia w seminariach podnoszących te kwalifikacje,
    organizowanych przez Akademię.

    5)W razie naruszenia postanowień któregokolwiek z powyższych punktów
    Akademia ma prawo do rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym.

    &6
    1)Akademia zobowiązuje się do odpłatnego zorganizowania programu
    przygotowawczego i poinformowania o jego terminie Trenera.

    2)Akademia zobowiązuje się do zapewnienia Trenerowi możliwości podnoszenia
    jego własnych kwalifikacji w myśl zapisów zawartych w &5 pkt. 4 niniejszej
    umowy.

    3)Akademia zobowiązuje się do udostępnienia Trenerowi listy zalecanych
    lektur umożliwiających podnoszenie kwalifikacji trenerskich.

    &7
    Sprawy związane z formalnym zatrudnieniem Trenera organizowane są przez
    firmę organizującą Kursy.

    &8
    W przypadku naruszenia postanowień &4 punkt 2 oraz & 5 punktów 1, 2, lub 3
    zawartych w niniejszej umowie Trener zapłaci na rzecz Akademii karę umowną w
    wysokości 50 000 zł.

    &9 - &13 mało istotne w sprawie

    I co ? Czy jestem ugotowana na trzy lata ? :-(

    Zosia